مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مجله «فرم و نقد» را از این کتابفروشی‌ها بخواهید.

جهت دیدن تصویر در اندازه بزرگ، روی آن کلیک کنید.


http://s8.picofile.com/file/8309280350/photo_2017_10_17_05_48_27.jpg


همچنین می‌توانید از «اینجا» مجله را به صورت اینترنتی بخرید.

اعتراض کیهان به فراستی - پاسخ فراستی به کیهان

سالها پیش، زمانی که سید مرتضی آوینی و مسعود فراستی مجله‌ی «سوره» را منتشر می‌کردند، روزنامه «کیهان» دوشادوش روشنفکران، از مخالفین درجه اول این مجله و سردمدارانش بود. امروز نیز با اینکه سردبیر «کیهان» شخص دیگری است، گویا آن سطحی‌نگری و خصومت هنوز پایان نپذیرفته و هنوز بعضی‌ها منتظرند تا از مسعود فراستی آتو بگیرند و علم کنند. طبیعتاً از زمانی که سید مرتضی آوینی، «سید شهیدان اهل قلم» لقب گرفت، کسی نتوانست به او همچون گذشته بتازد، اما ظاهراً دیوار مسعود فراستی هنوز کوتاه‌ترین دیوار پنداشته می‌شود.

امروز، یکشنبه 23 مهر 1396، روزنامه‌ی «کیهان» در بخش اخبار فرهنگی-هنری خود چنین نوشت:


حضور بهایی معروف در تازه‌ترین مجله سینمایی!

تازه‌ترین فصلنامه سینمایی تحت عنوان «فرم و نقد» توسط مسعود فراستی منتشر شد. اما آنچه در ابتدا و روی جلد این نشریه جلب نظر می‌کند، مقاله و مطلبی از فریدون هویدا عنصر شناخته شده رژیم شاه، برادر امیرعباس هویدا صدر اعظم 13 ساله رژیم پهلوی و بهایی معروف است که در سال 1385 فوت کرد.

اگرچه فریدون هویدا همکاری‌هایی با برخی مجلات سینمایی از جمله «کایه دو سینما» داشت و همچنین انتقادهایی نسبت به سیاست‌های شاه می‌کرد، اما وی همواره از کارگزاران مورد اعتماد شاه و دربار بود. چه در سال 1344 که معاون وزارت خارجه شد، چه سال‌های 1349 تا زمان پیروزی انقلاب که نماینده شاه در سازمان ملل بود و چه در آخرین روزهای طاغوت که ماموریتی سری برای نجات رژیم پهلوی برعهده‌اش گذاشته شد. ماموریتی که هیچ‌گاه سرانجامی نیافت.
فریدون هویدا از معاندین سرسخت اسلام و به خصوص شیعه بوده و در اغلب سخنرانی‌ها و گفت‌و‌گوها و مکتوباتش به ارزش‌ها و باورهای اسلامی و شیعی حمله کرده و آنها را مورد وهن قرار داده است. از جمله در30 اردیبهشت 1382 برابر با  20 مه 1983 در برنامه ویژه یک کانال ضد انقلاب‌ درباره تقلید و مرجع تقلید در شیعه گفت: «...مرجع تقلید معنی ندارد، بنده خیلی قبل از این آقایی که در تهران حبس کرده‌اند، آغاجری (مجری‌: هاشم آغاجری) 30 سال پیش که هنوز حکومت ایران وجود داشت، حکومت پادشاهی، من گفتم که مگر [...] هستیم که تقلید بکنیم ... این هم باید از بین برود ...»
حال سوال اینجاست که چگونه به بهانه مطلب سینمایی، یکی از بدنام ترین چهره‌های رژیم شاه که پدرش از چهره‌های شاخص فرقه ضاله بهاییت بوده و خود و برادرش نیز فعالیت‌های بسیاری برای این فرقه ضاله انجام دادند، به طوریکه به پاس این خدمات، برادرش لقب کدخدای بهاییان را دریافت کرد، سر از نشریه‌ای نوپا درمی‌آورد که ادعای نقد فیلم دارد؟! آن هم در شرایطی که رسانه‌های معلوم‌الحال بیگانه و شبکه‌های ضد انقلاب، برای تحریف تاریخ و تخریب اذهان نسل امروز، سعی در تطهیر مزدوران و چهره‌های سیاهکار رژیم پهلوی از جمله هویدا و فرح دیبا و ... دارند.


مسعود فراستی نیز ساعاتی بعد با انتشار ویدیو زیر، به اظهار نظر فوق واکنش نشان داد.


یک قناری، یک کلاغ

https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/85a93677-f18d-407e-929b-4ed44ae7a27d.png


مسعود فراستی:

«یک قناری، یک کلاغ» از اصغر عبداللهی را ببینید. تنها فیلمی است که این روزها و در این برهوت می‌شود دید. یک قصه کوچک خوب دارد؛ یک بازی اندازه -قاضیانی- و یک خانه.

«فرم و نقد» دارد می‌آید!

http://s8.picofile.com/file/8308832618/photo_2017_10_11_22_44_17.jpg


فصلنامه تخصصی «فرم و نقد»

از امروز در کتابفروشی‌های سراسر کشور توزیع شد.


علاقه‌مندان می‌توانند به یکی از روش‌های زیر، مجله را تهیه کنند:

1) خرید از کتابفروشی‌های شهر خود. (لیست کتابفروشی‌ها را در «اینجا» ببینید.)

2) خرید از کافه ژی با امضای مسعود فراستی.

3) خرید اینترنتی از «اینجا».


در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، با ID تلگرامی، ایمیل‌ها و شماره تلفن‌های زیر ارتباط برقرار کنید:

SeyyedJavad46@

formvanaghd@gmail.com

sky_eng2011@yahoo.com

09197780226
09127468312

اطلاعیه جدید فروش مجله «فرم و نقد»

http://s9.picofile.com/file/8308657084/photo_2017_10_10_00_12_17.jpg




لطفا‍ً برای دریافت مجله صرفاً به آدرس ایمیل‌ها،

آی‌دی تلگرامی و یا شماره تلفن‌های زیر مراجعه فرمایید:


formvanaghd@gmail.com

sky_eng2011@yahoo.com

SeyyedJavad46@
09197780226
09127468312
ساعت تماس:
هر روز٬ ساعت ۱۴ الی ۲۰

«فرم و نقد» منتشر شد

http://s8.picofile.com/file/8308570218/photo_2017_10_08_23_53_59.jpghttp://s9.picofile.com/file/8308570234/photo_2017_10_08_23_54_06.jpg


فصلنامه‌ی تخصصی «فرم و نقد»

امروز، یکشنبه 16 مهر 1396، منتشر شد.



* قیمت مجله 20000 تومان است.


* این مجله از فردا در تهران  و از چند روز دیگر در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.


* «فرم و نقد» فقط در کتابفروشی‌ها توزیع می‌شود و از دکه‌های روزنامه‌فروشی قابل تهیه نیست.


* ایمیل‌های تمام دوستانی که از شهرستان تقاضا داشتند و آدرس کتابفروشی‌های شهرشان را اعلام کردند به ما رسید و ان شاء الله به تمامی آن محل‌ها ارسال خواهیم داشت. به محض آنکه توزیع در شهرستان آغاز شود نیز آدرس و نام کتابفروشی‌های هر شهرستان که مجله برایشان ارسال شده است در همین وبلاگ اعلام خواهد شد.


* اگر هر علاقه‎مندی، به هر دلیلی موفق به خرید مجله از کتابفروشی‌ها نشد، می‌تواند جهت ارسال شخصی به او، با ID تلگرام ادمین وبلاگ (SeyyedJavad46@) و یا ایمیل او (sky_eng2011@yahoo.com) ارتباط گرفته تا شرایط ارسال با او هماهنگ شود.


* فروش نسخه‌ی الکترونیکی مجله نیز، با تأخیر، راه‌اندازی خواهد شد.


* از شماره‌ی آینده نیز، بخش اشتراک مجله شروع به کار خواهد کرد.


* این درخواست رسمی جناب فراستی است که لطفاً تمامی دوستان فقط از طریق این وبلاگ یا ادمین آن (سید جواد یوسف‌بیک) نسبت به پیگیری خریدهای خود اقدام نمایند. تمام مراجع دیگر به لحاظ حقوقی، حق هیچ عملی در جهت فروش مجله را ندارند. مسعود فراستی، به عنوان صاحب امتیاز، مدیر مسؤول، و سردبیر این مجله، از خرید یا فروش این محصول از طرقی بجز مراجع یاد شده، حقوقاً ناراضی است و با متخلفین برابر قانون رفتار خواهد کرد.

این مجله، با مشقت بسیار و با حمایت سرمایه‌گذار خصوصی منتشر شده است. لطفاً جهت ادامه‌دار بودنش، با خرید از مراجع مورد تأیید، از آن حمایت کنید.

مونالیزا

https://www.leonardodavinci.net/images/gallery/mona-lisa.jpg

مونالیزای لئوناردو، محبوب‌ترین و شاید عجیب‌ترین نقاشی تاریخ است. در عین سادگی در اوج پیچیدگی است. به نظر می‌رسد زمان را تجسد بخشیده و بر آن پیروز شده. فرم در حد اعلای محتواهای متضاد است و زیباییِ برساخته، بشدت آشنا و بشدت غریب. زیبایی‌شناسیِ حذفِ نقاش در مونالیزا -ابرو- برای بهتر دیده شدن چشم‌هاست که خیره‌اند به ما و به ناکجا. دست‌ها و آرامش‌شان و روی هم بودن‌شان گویی تجسم وقار است و آرامش و شاید حیرت و دریغ.


اطلاعیه: توزیع مجله «فرم و نقد» در شهرستان‌ها

دوستان عزیزی که ساکن شهرستان‌ها و علاقه‌مند به دریافت مجله‌ی «فرم و نقد» هستید، آدرس و شماره تلفن یک کتابفروشی معتبر در شهر خود را برای ما بفرستید تا چند نسخه از مجله بطور خاص برای آن کتابفروشی ارسال شود و در دسترس شما دوستان نیز قرار بگیرد.



ارتباط از طریق ایمیل زیر:

sky_eng2011@yahoo.com