مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

«فرم و نقد» دارد می‌آید!

http://s8.picofile.com/file/8308832618/photo_2017_10_11_22_44_17.jpg


فصلنامه تخصصی «فرم و نقد»

از امروز در کتابفروشی‌های سراسر کشور توزیع شد.


علاقه‌مندان می‌توانند به یکی از روش‌های زیر، مجله را تهیه کنند:

1) خرید از کتابفروشی‌های شهر خود. (لیست کتابفروشی‌ها را در «اینجا» ببینید.)

2) خرید از کافه ژی با امضای مسعود فراستی.

3) خرید اینترنتی از «اینجا».


در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر، با ID تلگرامی، ایمیل‌ها و شماره تلفن‌های زیر ارتباط برقرار کنید:

SeyyedJavad46@

formvanaghd@gmail.com

sky_eng2011@yahoo.com

09197780226
09127468312
نظرات 16 + ارسال نظر
Arman چهارشنبه 8 آذر 1396 ساعت 22:43

درود . در یکی از بحث هایی که با دوستان شکل گرفته بود ، یکی از اونها با وجود علاقه ی بسیار زیادش به سرگیجه میگفت «کابوس اسکاتی از فیلم جدا می ایسته چون گرافیکش ازش جلو میزنه و صناعتش به رخ کشیده میشه» . به جاش از کابوس در فیلم های بونوئل مثال می آورد . ساعت ها باهاش حرف زدم و در آخر خودش بحث رو به پایان رسوند . میخواستم بدونم نظر شما راجب کابوس اسکاتی و حرف این دوست چیه ؟

سید جواد:
درود.
اگر امروز «سرگیجه» را ببینیم و با دید امروزی تحلیلش کنیم، با نظر دوست شما درباره خواب اسکاتی موافقم. البته خواب‌ها- و اساساً فیلمهای- بونوئل را نیز نمونه‌های خوبی نمی‌دانم. نمونه خوب رؤیا را در خودآثار هیچکاک، مثلاً در «طلسم‌شده»، می‌توان دید.

محسن یکشنبه 23 مهر 1396 ساعت 16:59

کاش طراحی مجله قدری ژورنالیستی تر بود
خیلی خشک و تخصصیه
این مساله تو فروش هم تاثیر میذاره
میشد مطالب تخصصی رو لابه لای بحثهای عامه پسند مطرح کنید

سید جواد:
این مجله یک نشریه‌‌ی کاملاً تخصصی است و شکل و شمایلش نیز تماماً در همین جهت است.

محمد یکشنبه 23 مهر 1396 ساعت 00:09

ممنونم بابت همراهیتون.ولی آقا جواد هر چی نگاه میکنم اون آثار معماری که سازندشون شیخ بهایی بوده هیچ کدوم وجهه هنری ندارن بلکه بخش علمی قوی دارن مانند سنگ میزان یا مادی های اصفهان یا حمام شیخ بهایی.میشه مصداقا بگین منظورتون کدوم آثاره

سید جواد:
بنده نمی‌دانم منظور جناب فراستی کدام مصداق است ولی این را می‌فهمم که وقتی می‌گویند «آثار» شیخ بهایی، یعنی قاعدتاً از نظر ایشان غالب آثار شیخ بهایی وجه‌ی هنری دارند. اینکه ما آن وجهه را مثل ایشان متوجه می‌شویم یا نه، البته بحث دیگری است.
به علاوه، جنبه‌ی علمی قوی داشتن هم با هنری بودن در تعارض نیست. داوینچی می‌گوید: «من تنها تا زمانی به خلق یک اثر هنری ادامه می‌دهم که برایم جذابیت علمی داشته باشد و از زمانی دیگر به لحاظ علمی جذاب نباشد، آن را رها می‌کنم. حتی اگر نیمه‌کاره باشد.» حالا واقعاً جذابیت علمی مونالیزا یا شام آخر چیست؟ جذابیت علمی کجا و چگونه در مونالیزا تمام شده که داوینچی آن را نیمه‌کاره رها کرده است؟

born to die شنبه 22 مهر 1396 ساعت 21:36

سید جان من فک کردم قراره ماهنامه باشه یعنی هر 3 ماه یه بار مجله منتشر میشه ؟

سید جواد:
بله، مجله فصلنامه است.

محمد سلمان شنبه 22 مهر 1396 ساعت 19:43

سلام و تشکر زیاد

پس چرا برای اصفهان نفرستادید؟؟

سید جواد:
سبب، کوتاهی و تعلل شرکت پخش است. شرمنده. ان شاء الله به اصفهان هم خواهد آمد. البته عجالتاً می‌توانید به صورت اینترنتی سفارش دهید.

محمد شنبه 22 مهر 1396 ساعت 01:05

خیلی ممنون بابت جوابتون.منم احتمال دادم که منظورشون آثار معماری شیخ بهایی باشه ولی مسیله اینجاست که این آثار وجهه هنری نداره بلکه فقط جنبه علمیشونه که مهمه مثل سنگ میزان مسجد جامع عباسی یا حمام شیخ بهایی و ...

سید جواد:
اتفاقاً نکته اینجاست که از نظر جناب فراستی، آثار معماری شیخ بهایی جنبه‌های هنری مهم و مغفولی دارند.

مرتضی جمعه 21 مهر 1396 ساعت 18:23

درود
امکانش هست در آینده کتابفروشی های دیگه هم مجله رو بفرو شن ؟ مثلا کتابفروشی های انقلاب ؟

سید جواد:
درود.
بله.

محمد جمعه 21 مهر 1396 ساعت 17:31

سلام آقای سید جواد.تبریک میگم بابت انتشار مجله و امیدوارم که روز به روز شاهد پیشرفت کارتون باشیم.
چند وقت پیش داشتم یکی از مطالب قدیمیه این سایت رو میخوندم و یکی از مطالب سایتتون به نام تربیت حس که یه سری پیشنهادات آقای فراستی درش بود توجهم رو جلب کرد.اما یکی از مواردش برام نامفهوم بود و اون دیدن آثار شیخ بهایی بود.میخواستم بدونم آیا میدونید منظور اقای فراستی کدام آثار هست چون اگر منظور آثار ادبیاتیه شیخ بهایی باشه که قاعدتا باید در بخش پیشنهادات ادبیاتی میومد بقیه آثار شیخ بهایی هم که جنبه علمی اعم از کاربردی یا علوم عقلی داره که هیچ کدوم اثر هنری نیستن.میشه مصداقا بگید منظور دیدن کدوم آثاره؟؟

سید جواد:
سلام و سپاس و محبت‌تون.
منظور آقای فراستی آثار معماری شیخ بهایی است که در مشهد و اصفهان و کاشان و نجف و... نمونه‌های آن یافت می‌شود.

یاشار جمعه 21 مهر 1396 ساعت 11:23

سلام. نظر اقای فراستی در مورد فیلم هزارتوی پن گیلرمو دل تورو می خواستم بدونم. اگه خودشون ندیدن نظر خودتون اگر دیدید این فیلم ؟

سید جواد:
سلام.
نظر ایشان را نمی‌دانم. خودم هم فیلم را ندیده‌ام.

[ بدون نام ] جمعه 21 مهر 1396 ساعت 10:21

برادر عزیز!
مسئله فهم مخاطب است. شما در فضایی کار میکنید که مجله های هم عرض شما به نیاز مخاطب و در دسترس بودن مجله احترام میگذارند و به مخاطب خود هم توهین نمیکنند که میتوانید در خانه تان بنشینید چای بخورید و ... الخ. بله بخشی از مخاطب جدی شما نمیتواند ۲۰ تومن پول نشریه بدهد همانقدر هم کمتر یا بیشتر پول پیک برای یک مجله! مهم فهم این مسئله است حتی اگر کاری هم نتوانید برایش انجام دهید. ولی عذرخواهی که میتوانید بکنید بجای کل کل.
فضای تجاری مطبوعات با فضای نقد فیلم در وبلاگ شما متفاوت است. نمیتوانی چشمت را ببندی و ترش و شیرین بار مخاطب مجله کنی. حتی اگر مخاطبت عصبانی باشد. آنچه مخاطب می بیند مجله فرم و نقد فراستی است و لاغیر. شرکت پخش فلان است و مجوز بهمان است و سرمایه گذار چنان مشکل شماست نه مخاطب.
احترام و فهم نیاز مخاطب مسئله است.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 18:45

آقا حداقل تو یکی از کتابفروشی های انقلاب هم پخش میکردید.
این چه وضع پخش و توزیعه؟ دکه رو هم که از دست دادید. که چی؟ خیلی از نشریاتی که مثل کتاب هستند روی دکه پیدا میشوند. این بازیا دیگه چیه؟!
باید بکوبیم بریم اون سر دنیا مجله بخریم. متاسفم واقعا.

سید جواد:
خب اگر اینقدر براتون ارزش نداره، نکوبید برید اون سر دنیا. همینجا در ایران در خانه‌تان بنشینید، چای بخورید و اینترنتی سفارش دهید. امکانش که فراهم است!
در ضمن، کوتاهی شرکت پخش را ما نباید پاسخ دهیم. عدم فروش در دکه هم دلایل مجوزی و مالی دارد که شما از آن بی‌خبر هستید. لطفاً بدون اطلاع، توهین نکنید.

milad پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 02:43

سلام
یعنی شما ادرس ها رو در اختیار اونا قرار دادید و اونا با کتابفزوشی هماهنگ کردن؟
پس اگه اینطور باشه و توزیع هم صورت گرفته باشه اگه الان ما با کتابفروشی مربوطه تو شهر خودمون تماس بگیریم مشخص میشه دیگه
اگه نشدم اینترنتی اقدام میکنم

سید جواد:
سلام.
بله. کاملاً درست می‌فرمایید.

حسین پارسایی پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 00:57

سلام.
در پاسخ به دوست عزیز-شهاب-:
(به نقل از کتاب سینما به روایت هیچکاک-ترجمه پرویز دوایی)
تروفو: تمایل دارم که تعریف شما از تفاوت بین تعلیق و غافلگیری را بدانم.
هیچکاک: تفاوت قابل ملاحظه ای مابین تعلیق و غافلگیری وجود دارد و هنوز که هنوز است بسیاری از فیلم ها این دو مفهوم را با یکدیگر اشتباه می کنند. منظورم را توضیح خواهم داد. ما، هم اکنون، در حال اجرای یک گفتگوی ساده و صمیمی هستیم. فرض کنید که هم اینک یک بمب در بین ما و در زیر این میز قرار دارد. اتفاق خاصی رخ نمی دهد و ناگهان "بوم!" یک انفجار رخ می دهد. تماشاگران غافلگیر می شوند، اما آنها پیش از این غافلگیری، شاهد یک صحنه ی کاملاً عادی و بدون هیچگونه پیامد خاصی بوده اند. حال، اجازه دهید که موقعیت را تعلیق آمیز کنیم. بمب در زیر میز است و تماشاگران این را می دانند، شاید مثلا به این دلیل که دیده اند که فردی آشوب طلب آنرا در آنجا قرار داده است. تماشاگران مطلع هستند که بمب در ساعت یک منفجر می شود. یک ساعت نیز بر روی دکور صحنه وجود دارد. تماشاگران می توانند ببینند که ساعت یک ربع به یک است. در چنین موقعیت هایی، همان مکالمه ی ساده و عادی به شدت میخکوب کننده می شود، چراکه تماشاگر، خود، در صحنه حضور دارد. بیننده آرزو می کند که ای کاش می توانست اینچنین به شخصیت های درون صحنه هشدار دهد: "شما، در این شرایط، نباید درباره ی چنین مسائل بی ارزشی صحبت کنید. یکی بمب در زیر میز است که تا چند لحظه ی دیگر منفجر می شود!"
ما، در حالت نخست، به هنگام انفجار، به مدت پانزده ثانیه، تماشاگر را غافلگیر کرده ایم. اما، در حالت دوم، برای او پانزده دقیقه ی تعلیق آمیز را فراهم کرده ایم. پس نتیجه می گیریم که هر وقت ممکن بود، باید به تماشاگر آگاهی داده شود. به جز در مواردی که غافلگیری کارکرد دارد، و آن هم زمانی رخ خواهد داد که پایان غیر قابل پیش بینی، به خودی خود، موجب شفاف تر شدن داستان گردد.

علیرضا پنج‌شنبه 20 مهر 1396 ساعت 00:45

سلام

متاسفانه در ایران نیستم اما تشنه ی خواندن مجله ام. می دانم که فروش الکترونیکی مجله مشکلات زیادی مانند نسخه های غیرقانونی ایجاد می کند اما لطفا این مطلب را به جناب فراستی اطلاع دهید اگر این امکان فراهم نشود افرادی مثل من هیچ گاه دستشان به مجله نمی رسد.

سید جواد:
سلام.
شاید نسخه الکترونیکی با تأخیر زیاد منتشر شود. اما فعلاً به دلیل درخواست‌های متعددی که از خارج از کشور داشته‌ایم در تلاش هستیم که با شرکت پخش به توافق برسیم که برای خارج هم شرایط ارسال را فراهم کند.منتظر باشید، خبرش را خدمتتان اعلام خواهیم کرد. ان شاء الله که راهی وجود داشته باشد.

شهاب چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت 23:50

سید درباره‌ی توضیح تعلیق مطلبی هست که بریم مطالعه کنیم ؟

سید جواد:
خیر. داخل این شماره از مجله، مطلبی مختص این عنوان وجود ندارد.

milad چهارشنبه 19 مهر 1396 ساعت 23:18

سلام اقا سید جواد
شهرستان ها هم توزیع شد؟
میشه لطفا بگید کدوم شهرستان ها؟
چون قرار بود با کتابفروشی هایی که به شما معرفی کردیم هماهنگی حاصل شد اینجا اسم و ادرسش رو اعلام کنید ما هم منتظریم

سید جواد:
سلام.
بله، همانطور که در پست گفته‌ایم، در شهرستان هم توزیع شده است ولی متأسفانه لیست نام کتابفروشی‌ها در اختیار شرکت پخش است و ما هنوز از ریز اسامی بی‌اطلاعیم.
پیشنهاد می‌کنم از لینک خرید اینترنتی استفاده کنید.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد