-
کارگاه تحلیل جشنواره سی و سوم
دوشنبه 27 بهمن 1393 22:19
مسعود فراستی برگزار می کند: نام کلاس: کارگاه تحلیل جشنواره سی و سوم تعداد جلسات: 1 جلسه مدت کلاس: 150 دقیقه هزینه ثبت نام: 40,000 تومان مکان برگزاری: مهرشهر- بلوار شهرداری- خیابان 341- کافه راندوو زمان برگزاری: متعاقباً اعلام خواهد شد. دوستانی که تمایل به شرکت در این کارگاه را دارند، نام و شماره تماس خود را به آدرس...
-
فراخوان
دوشنبه 27 بهمن 1393 21:53
سید جواد: طبق گفتگویی که با استاد داشتم، تصمیم گرفتیم که در صورت امکان، آخر هفته جاری یک مصاحبه درباره جشنواره با ایشان ترتیب دهیم. مصاحبه ای که منحصر باشد به سؤالات شما دوستان درباره جشنواره امسال. بنابراین بدین وسیله از تمامی دوستان دعوت می شود که در صورت تمایل سؤالات خود را تا ساعت 13 روز پنجشنبه (30 بهمن) مطرح...
-
اطلاعیه: نشست نقد و بررسی فیلم "قاضی"
شنبه 25 بهمن 1393 22:18
مسعود فراستی در دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد به نقد و بررسی فیلم "قاضی" (ساخته دیوید دابکین، محصول 2014) خواهد پرداخت. زمان: دوشنبه 27 بهمن 1393 - ساعت پخش فیلم 13:45 و شروع جلسه نقد 15:45 است. مکان: تهران،خ فلسطین،نرسیده به خ انقلاب،دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی شرکت در جلسه برای عموم آزاد...
-
ضد یادداشت های جشنواره ای: "محمد رسول الله"
شنبه 25 بهمن 1393 21:06
اشاره: متن زیر در هیچ یک از جراید به چاپ نرسیده است و منحصراً توسط شخص آقای فراستی منتشر می گردد. مرگ بر داعش ، مرگ بر شارلی ابدو فیلم تازه مجید مجیدی – محمد رسول الله – فیلم بد ، مغشوش و مخدوشی است و بسیار گنگ ؛ و در نتیجه بی اثر . کاش چنین نبود – که متاسفانه هست – و با فیلم خوب ، محکم و گویایی طرف بودیم و موثر ....
-
ضدیادداشتهای جشنوارهای: روز آخر
شنبه 25 بهمن 1393 13:30
روزنامه وطن امروز در شماره 1536 (25 بهمن 93) منتشر کرد: روز آخر در دنیای تو ساعت چنده؟ فیلم کوچک آدمیزادی آرام و بیادا است اما با حس. حسی از یک عشق قدیمی و تمیز انسانی. عشق یکطرفه و بیپاسخ اما امکانپذیر و باورپذیر. در هجمه این همه تنش و عصبیت، بزهکاری، خیانت و فساد و خلبازی فیلمهای این جشنواره، در دنیای تو...،...
-
پیش درآمد نقد بر آخرین فیلم مجید مجیدی
شنبه 25 بهمن 1393 13:24
تکنیک یا انسان فیلم تازه ی مجید مجیدی با نام "محمد رسول الله" فیلم بد، مغشوش و مخدوشی است؛ و بسیار هم گنگ. و در نتیجه بی اثر . . . نقد کامل فیلم در روز های آتی منتشر خواهد شد.
-
ضد یادداشت های جشنواره ای: "بوفالو"
پنجشنبه 23 بهمن 1393 11:56
روزنامه وطن امروز در شماره 1535 (23 بهمن 93) منتشر کرد: "بوفالو" راستش فیلم، چنان ماقبل بد است که رغبتی برای نوشتن دربارهاش نمیماند. یک فیلم کامل هدر شده ماقبل حرفهای گنگ و فاقد حس؛ خوابآور. اما به دو دلیل این یادداشت را مینویسم: اول اینکه گویا کارگردان، پسر خوبی است و دوم– مهمتر- حرفهای عجیب و غریبش...
-
ضدیادداشتهای جشنوارهای: آخر خط
سهشنبه 21 بهمن 1393 14:04
روزنامه وطن امروز در شماره 1534 (21 بهمن 93) منتشر کرد: آخر خط جای تعجبی نیست. هیچ تعجبی. کاریش نمیشود کرد. سینمای دولتی همین است دیگر. همه با هم به «اندازه» سهم میبرند و «غنایم» را تقسیم میکنند. نه به اندازه هنرشان و موثر بودنشان در جلو رفتن خود و جامعه، بلکه به اندازه بیاثر بودن و رام بودنشان و حفظ وضع موجود....
-
ضد یادداشت های جشنواره ای: ناتوانی یا توهین؟
دوشنبه 20 بهمن 1393 12:36
روزنامه وطن امروز در شماره 1533 (20 بهمن 93) منتشر کرد: ناتوانی یا توهین؟ ایران برگر فیلم بدی است؛ بسیار بد. از یک فیلمساز معتبر و محترم. یک کمدی سخیف است که اجتماعی مینماید، که نیست. سعی بسیار دارد که ما را یاد برخی حوادث انتخاباتیمان بیندازد و آن را به نقد بکشد، که نمیتواند. فیلم گویی در ناکجاآباد میگذرد و زمانش...
-
ضد یادداشتهای جشنوارهای: استیصال
یکشنبه 19 بهمن 1393 11:04
روزنامه وطن امروز در شماره 1532 (19 بهمن 93) منتشر کرد: استیصال جالب است امسال، جالب تر از هر سال. دوستان فیلمساز درجا نزدهاند؛ فرورفتهاند. بیارتباط با مخاطب بودن، پول دولتی و رفاه زدگی به اعلا درجه چنین میکند: طلبکارتر، بیهنرتر و بیسوادتر، پر مدعا تر و ... استیصال را نمیشود پنهان کرد. هر چقدر در مصاحبهها به...
-
ضد یادداشت های جشنواره ای: "مرگ ماهی" یا گربه
شنبه 18 بهمن 1393 10:15
روزنامه وطن امروز در شماره 1531 (18 بهمن 93) منتشر کرد: درجستوجوی میو کنار دستی من بعد از پایان فیلم، پس از خمیازهای طولانی به سمت من برگشت و با لبخندی گفت نیکی کریمی با آن تب خالش در شمارش «روزهای انتظار» – سه روز – اشتباه کرده، دو روز و نیم بیشتر نبوده. نیم روز طلبمان! براستی اگر 3 روز میشد 10 روز یا اگر برف و...
-
ضد یادداشت های جشنواره ای: "عصر یخبندان"
جمعه 17 بهمن 1393 09:06
روزنامه وطن امروز در شماره 1530 (16 بهمن 93) منتشر کرد: تخدیر عصر یخبندان، فیلمی است دروغین، پرمدعا، رادیکالنما– بیخطر و بیاثر- و فریبکار، عوامزده و عوامفریب. یخبندان، بدترین فیلم امسال است، حداقل تا اینجای کار. میشود درباره مهمترین مفاسد و ناهنجاریهای اجتماعی – فساد مالی، اعتیاد، خیانت، طلاق و فساد اخلاقی –...
-
مصاحبه کاربران وبلاگ با مسعود فراستی 4 (28 دی 1393)
یکشنبه 28 دی 1393 21:44
اشاره: 1. سعی داشتم که در هر ماه یک مصاحبه با استاد داشته باشم اما در عمل دیدم که چنین کاری عملی نیست و نتیجه این شد که بد قول و شرمنده ی شما دوستان شدم. خوشبختانه شما عزیزان با صبوری مرا یاری کردید و ان شاء الله که عذرم را می پذیرید. بنابر آنچه که عرض شد، از این پس تلاشم بر این است که در هر فصل حداقل یک مصاحبه منتشر...
-
کلاس جدید مسعود فراستی: تحلیل سینمای مدرن
سهشنبه 16 دی 1393 20:13
-
ماکت خام: نقدی بر ماهی و گربه
سهشنبه 4 آذر 1393 10:45
اشاره: متنی که در زیر ملاحظه می فرمایید نقدی است بر فیلم ماهی و گربه که استاد فراستی آن را برای مجله ی 24 نوشته اند. این نقد روز دوشنبه (سوم آذر ماه 1393) در شماره 58 مجله 24 منتشر شد و اینک طبق خواست و فرمایش جناب فراستی، یک روز پس از انتشار در مجله، در این وبلاگ نیز در اختیار دوستان قرار می گیرد. ماکت خام نقدی بر...
-
ویولون زن بر فراز حمام خون!
سهشنبه 4 آذر 1393 09:59
اشاره: در پی تذکر دوست و همکار گرامی، جناب آقای ظاهری، مبنی بر غیاب یک مناظره نسبتاً قدیمی بین مسعود فراستی و مانی حقیقی در وبلاگ، هم اینک متن این مناظره که در شمارهی ۶ ( پپاپی ۳۲) مجله ۲۴ منتشر شده بود ،جهت دانلود به خدمت دوستان تقدیم می گردد. حسین معززینیا : با هر سلیقه و مذاقی، اقرار خواهید کرد که این یک گفتوگوی...
-
«وطنامروز» برگزار کرد: مناظره داغ مسعود فراستی و نرگس آبیار درباره شیار 143
شنبه 24 آبان 1393 12:00
خون به پا میشود! علیرضا پورصباغ: حقیقت این است که نقد به هیچوجه تخریب نیست. نگارنده این سطور با همه علاقهای که به فیلم شیار 143 دارم و بسیاری با رویکرد ملی- میهنی، فیلم را پسندیدهاند اما همچنان به نقد اعتقاد دارم. البته خوشحالی غیرقابل توصیفی که باید بدان اشاره کنم این است که سازندگان این اثر ارزشمند نیز به نقد...
-
کلاس جدید مسعود فراستی
پنجشنبه 17 مهر 1393 20:00
کلاس جدید مسعود فراستی عنوان دوره: مبانی سینما مدت دوره: ۱۰ جلسه هزینه ثبت نام: ۳۰۰۰۰۰ تومان زمان تشکیل: چهارشنبه ها، ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۶:۰۰ مکان تشکیل: مهرشهر کرج، بلوار شهرداری، خیابان ۳۴۱، کافه راندوو تاریخ شروع: 21 آبان 1393 جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۵۰۱۴ تماس حاصل فرمایید.
-
مصاحبه کاربران وبلاگ با مسعود فراستی 3 – قسمت دوم (14 مهر 1393)
دوشنبه 14 مهر 1393 00:07
اشاره: آنچه در زیر مطالعه می فرمایید پیاده سازی کتبی از پاسخ های شفاهی استاد فراستی به سؤالات شما دوستان است. لذا اگرچه برخی جملات و واژه ها عیناً کلام ایشان نیست، اما دقیقاً همان پاسخی است که ارائه فرموده اند. ضمناً جهت یک دست شدن متن، بدون دست خوردن به فحوای سؤالات، بعضاً، تغییراتی در متن پرسش ها نیز از سوی بنده...
-
مصاحبه ی خبرگزاری مهر با مسعود فراستی
جمعه 11 مهر 1393 16:15
سینما یعنی سینمای کلاسیک مسعود فراستی با اشاره به نقد و تحلیل صد فیلم برتر تاریخ سینما در برنامه «سینما کلاسیک» عنوان کرد که سینما اساسا یعنی سینمای کلاسیک و اگر کسی میخواهد سینما را یاد بگیرد و یا حتی به شکلی مردن فیلم بسازد باید به این سینما نگاه کند. مسعود فراستی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره برنامه «سینما...
-
جدول ارزش گذاری فیلم های درخواستی کاربران (4 مهر 1393)
پنجشنبه 3 مهر 1393 23:52
اشاره: ۱. مسعود فراستی با این رویکرد که برخی فیلمها ارزش نمره دهی ندارند و برخی دیگر با آنکه فیلمهای بدی هستند، می توان این اعتنا را به آنها داشت که وارد رِنج نمره دهی شوند - و البته نمره ی صفر بگیرند - اقدام به ستاره گذاری و نمره دهی به فیلم ها می کنند. بنابراین، به عقیده ی ایشان، باید بین فیلمهای بی ارزش و فیلمهای...
-
مصاحبه کاربران وبلاگ با مسعود فراستی 3 – قسمت اوّل (2 مهر 1393)
پنجشنبه 3 مهر 1393 06:10
اشاره: برادر کوچک شما بزرگواران، سید جواد، پس از چند ماه، بار دیگر به سراغ سؤالات تان از استاد فراستی رفته، آنها را با ایشان مطرح ساخت. تعداد سؤالات زیاد بود. علت هم انباشته شدن سؤالات به دلیل مشغله ی جناب فراستی به واسطه ی حضور در برنامه ی "سینما کلاسیک" بود. پس از جدا شدن ایشان از برنامه ی مذکور، اگرچه...
-
جدول ارزش گذاری (31 شهریور 1393)
دوشنبه 31 شهریور 1393 08:17
اشاره: ۱. مسعود فراستی با این رویکرد که برخی فیلمها ارزش نمره دهی ندارند و برخی دیگر با آنکه فیلمهای بدی هستند، می توان این اعتنا را به آنها داشت که وارد رِنج نمره دهی شوند - و البته نمره ی صفر بگیرند - اقدام به ستاره گذاری و نمره دهی به فیلم ها می کنند. بنابراین، به عقیده ی ایشان، باید بین فیلمهای بی ارزش و فیلمهای...
-
سینما کلاسیک 51: جیب بر، روبر برسون، 1959
سهشنبه 21 مرداد 1393 10:24
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...
-
سینما کلاسیک 50: تعقیب شمالی، رائول والش، 1943
دوشنبه 20 مرداد 1393 23:25
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...
-
سینما کلاسیک 49: التهاب، رائول والش، 1949
یکشنبه 19 مرداد 1393 13:50
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...
-
سینما کلاسیک 48: ساعات ناامیدی، ویلیام وایلر، 1955
جمعه 17 مرداد 1393 11:22
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...
-
سینما کلاسیک 47: گذرگاه تاریک، دلمر دیویس، 1947
پنجشنبه 16 مرداد 1393 01:30
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...
-
سینما کلاسیک 46: موبی دیک، جان هیوستون، 1956
چهارشنبه 15 مرداد 1393 11:35
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...
-
سینما کلاسیک 45: عبور از اقیانوس آرام، جان هیوستون، 1942
سهشنبه 14 مرداد 1393 09:29
اشاره: ۱. آنچه در زیر می خوانید برگردانی است نوشتاری از صحبت های استاد فراستی در برنامه ی سینما کلاسیک. ۲. شما همچنین می توانید از طریق لینک مندرج در زیر تصویر، فایل تصویری این صحبت ها را دانلود کنید. ۳. امتیاز هر فیلم، در برنامه سینما کلاسیک مطرح نشده است و استاد فراستی، امتیاز فیلم ها را منحصراً برای انتشار در این...