سلام. نظر شما و یا استاد در مورد بکت به طور کلی چیست؟ و اگر بخواهیم بحث را خاصتر بکنیم؛ راجع در انتظار گودو نظرتان چیست؟
به طور کلی ابزورد رو مکتب موفقی و با بنیانهای درستی میبینید یا نه؟
سید جواد: سلام. به آثار بکت خیلی اشراف ندارم اما در انتظار گودو را اثر خوبی میدانم و جناب فراستی نیز این اثر را شاهکار و بهترین مصداق ابزورد در نمایش میدانند. دربارهی مکتب ابزورد هم نه خودم فعلاً صاحب نظر هستم و نه نظر کلّی جناب فراستی را میدانم.
سلام.در جوابیکی از دوستان گفتید استاد در حال تهییه یک مجله هستند.ایشان قصد دارند یک مجله ماهانه که بطور منظم در کیوسک ها ارائه میشه در بیارن؟
و اگر اینطور هست از کی این کار انجام میشه و چه زمانی میتونیم این مجله رو تهیه کنیم؟
چون اگر اینجور باشه ما یک منبع مداوم و به روز داریم تا هنر و سینما رو از نگاه آقای فراستی ببینیم و مطالعه کنیم که خیلی عالیه.
سید جواد: سلام. این مجله به سردبیری جناب فراستی فعلاً قرار است به صورت فصلنامه منتشر شود و احتمالاً شمارهی اول آن، پاییز امسال منتشر خواهد شد. این البته مختصاتی است که تا به امروز مشخص شده است و ممکن است تغییر کند. بنابراین تنها خبر موثق و نهایی از زبان خود جناب فراستی اعلام خواهد شد اما در اینکه این مجله یک گاهنامهی منظم است شکّی نیست.
اقا سید ده فیلم ایرانی که به نظر شما خوبه و ارزش دیدن دارد را نام ببرید اگر بیشتر شد چه بهتر
سید جواد: 1) تمام فیلمهای حاتمیکیا فارق از خوب و بد بودنشان ارزش دیدن و تحلیل کردن دارند. 2) بچههای آسمان 3) دهلیز 4) طلا و مس 5) من مادر هستم 6) ضد گلوله
در حال حاضر این موارد به ذهنم رسید. بیش از 10 تا شد دیگه، نه؟
سلام. دوستان وبلاگی اگه تونستن زیرنویس فارسی این دو فیلمی رو که مینویسم لینکش رو بدن یا زحمت بکشن برا ایمیلم hamed.8a6@gmail.com بفرستن.هر چی دنبال زیرنویسشون گشتم پیدا نکردم.بازم ممنون.
broken lullaby
meet john doe
سلام
ایا جناب فراستی در پی اقدام و عملی" آتش به اختیارانه" مطابق نظر رهبری هستند؟یا میخواهند همچون قبل،پس از خارج شدن از تلویزیون تقریبا منفعل بمانند؟
برنامه فرهنگی خاصی دارند؟
تشکر
سید جواد: سلام. ایشان اینک نیز مثل همیشه فعال هستند و فعالیت را منحصراً در حضور در تلویزیون نمیدانند. از همین رو است که در حال حاضر مشغول کار بر روی دو کتاب و آمادهسازی یک مجله هستند.
سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید من چند تا سوال داشتم اگر هر کدام را هم جواب بدهید ممنون میشم نظر استاد فراستی در مورد انیمیشن چیست ایا انیمیشنی بوده که ایشون شدیدا تحسین کرده باشه؟ و اینکه نظرشون در مورد جیمزکامرون یا تیم برتون چیست؟ و اینکه چه نمره ای به فیلم تایتانیک میدهند چون خودم شدیدا سینمای جیمز کامرون رو دوست دارم و تایتانیک رو یکی از بهترین فیلم ها میدونم میخواهستم اگه میشه این رو هم جواب بدید. ممنون میشم.
سید جواد: سلام. ایشان علاقهمند به انیمیشن هستند و از میان انیمیشنهای اخیر، Inside Out، The Croods، Up و ، Wall-E را تحسین کردهاند. هم کامرون و هم برتون را نسبت به زمانهی خود فیلمسازانی خوب میدانند، هرچند که برخی از فیلمهای آنها را دوست ندارند (که این موضوع البته دربارهی کارگردانان محبوب ایشان همچون هیچکاک و فورد و برگمان و . . . نیز صادق است). به عنوان مثال به «تایتانیک» امتیاز "صفر" دادهاند.
ممنون
آیا از اینکه فرمودید باید این مسئله رو «مصداقی» بررسی کرد میشه نتیجه گرفت که اولویت کلی تعلیق بر شوک منتفیه؟ یا اینکه ممکنه بعد از بررسی تمامی مصادیق بازم به این نتیجه برسیم که تعلیق همه جه نسبت به شوک بهتره.
سید جواد: خیر. قاعدهی کلّی همان ارجح بودن تعلیق بر شوک است. برای یافتن استثناءها باید مصادیق را بررسی نمود.
سلام
طاعات قبول، عیدتون مبارک
از صحبت ها و برخی نقدهای شما و استاد متوجه شدم که تعلیق در سینما نسبت به شوک بهتره؛ سوالی که داشتم این بود که آیا این قضیه همیشگی هست؟ یعنی آیا امکان نداره به لحاظ فنی، تمام جذابیت یه فیلمنامه به شوک پایانی برگرده؟ به این معنا که اگه تعلیق جایگزین بشه به لحاظ حس کلی فیلم و به خصوص همخوانی با دیگر اجزاء کارکرد بهتری داشته باشه؟
ممنون میشم نظر خودتون و استاد رو (در صورت دسترسی) بدونم.
سید جواد: سلام. عید شما هم مبارک. باید این مسأله را به طور مصداقی بررسی کرد.
سلام جناب یوسف بیک، وقت تان بخیر
من از فلسفه هیچ چیزی نمی دونم و می خوام از صفر شروع کنم؛ به نظر استاد فراستی از کجا و چه منابعی باید شروع کنم؟ خیلی ممنون
سید جواد:
سلام.
از منطق باید شروع کنید و بعد از تاریخ فلسفه. این پاسخی است که جناب فراستی چندی پیش به فردی با سؤالی مشابه گفتند.
سلام
نظر شما و استاد درباره ی اشعار اخوان ثالث چیه ؟
سید جواد:
سلام.
اساساً مثبت.
سلام. نظر شما و یا استاد در مورد بکت به طور کلی چیست؟ و اگر بخواهیم بحث را خاصتر بکنیم؛ راجع در انتظار گودو نظرتان چیست؟
به طور کلی ابزورد رو مکتب موفقی و با بنیانهای درستی میبینید یا نه؟
سید جواد:
سلام.
به آثار بکت خیلی اشراف ندارم اما در انتظار گودو را اثر خوبی میدانم و جناب فراستی نیز این اثر را شاهکار و بهترین مصداق ابزورد در نمایش میدانند.
دربارهی مکتب ابزورد هم نه خودم فعلاً صاحب نظر هستم و نه نظر کلّی جناب فراستی را میدانم.
سلام.در جوابیکی از دوستان گفتید استاد در حال تهییه یک مجله هستند.ایشان قصد دارند یک مجله ماهانه که بطور منظم در کیوسک ها ارائه میشه در بیارن؟
و اگر اینطور هست از کی این کار انجام میشه و چه زمانی میتونیم این مجله رو تهیه کنیم؟
چون اگر اینجور باشه ما یک منبع مداوم و به روز داریم تا هنر و سینما رو از نگاه آقای فراستی ببینیم و مطالعه کنیم که خیلی عالیه.
سید جواد:
سلام.
این مجله به سردبیری جناب فراستی فعلاً قرار است به صورت فصلنامه منتشر شود و احتمالاً شمارهی اول آن، پاییز امسال منتشر خواهد شد. این البته مختصاتی است که تا به امروز مشخص شده است و ممکن است تغییر کند. بنابراین تنها خبر موثق و نهایی از زبان خود جناب فراستی اعلام خواهد شد اما در اینکه این مجله یک گاهنامهی منظم است شکّی نیست.
اقا سید ده فیلم ایرانی که به نظر شما خوبه و ارزش دیدن دارد را نام ببرید اگر بیشتر شد چه بهتر
سید جواد:
1) تمام فیلمهای حاتمیکیا فارق از خوب و بد بودنشان ارزش دیدن و تحلیل کردن دارند.
2) بچههای آسمان
3) دهلیز
4) طلا و مس
5) من مادر هستم
6) ضد گلوله
در حال حاضر این موارد به ذهنم رسید. بیش از 10 تا شد دیگه، نه؟
نظر استاد فراستی و خود شما در مورد فیلم برف روی شیروانی داغ چیه
سید جواد:
بسیار بد.
سلام. دوستان وبلاگی اگه تونستن زیرنویس فارسی این دو فیلمی رو که مینویسم لینکش رو بدن یا زحمت بکشن برا ایمیلم hamed.8a6@gmail.com بفرستن.هر چی دنبال زیرنویسشون گشتم پیدا نکردم.بازم ممنون.
broken lullaby
meet john doe
سلام
ایا جناب فراستی در پی اقدام و عملی" آتش به اختیارانه" مطابق نظر رهبری هستند؟یا میخواهند همچون قبل،پس از خارج شدن از تلویزیون تقریبا منفعل بمانند؟
برنامه فرهنگی خاصی دارند؟
تشکر
سید جواد:
سلام.
ایشان اینک نیز مثل همیشه فعال هستند و فعالیت را منحصراً در حضور در تلویزیون نمیدانند. از همین رو است که در حال حاضر مشغول کار بر روی دو کتاب و آمادهسازی یک مجله هستند.
سلام.استاد توی اون کلاسای سینما تحلیل که چند وقت پیش بود چه مشکلاتی رو در فیلم در کمال خونسردی میدیدن؟
سید جواد:
سلام.
بنده در آن کلاسها حضور نداشتم. دوستانی که بودند، ان شاء الله پاسختان را خواهند داد.
سلام وبلاگ خیلی خوبی دارید من چند تا سوال داشتم اگر هر کدام را هم جواب بدهید ممنون میشم نظر استاد فراستی در مورد انیمیشن چیست ایا انیمیشنی بوده که ایشون شدیدا تحسین کرده باشه؟ و اینکه نظرشون در مورد جیمزکامرون یا تیم برتون چیست؟ و اینکه چه نمره ای به فیلم تایتانیک میدهند چون خودم شدیدا سینمای جیمز کامرون رو دوست دارم و تایتانیک رو یکی از بهترین فیلم ها میدونم میخواهستم اگه میشه این رو هم جواب بدید. ممنون میشم.
سید جواد:
سلام.
ایشان علاقهمند به انیمیشن هستند و از میان انیمیشنهای اخیر، Inside Out، The Croods، Up و ، Wall-E را تحسین کردهاند.
هم کامرون و هم برتون را نسبت به زمانهی خود فیلمسازانی خوب میدانند، هرچند که برخی از فیلمهای آنها را دوست ندارند (که این موضوع البته دربارهی کارگردانان محبوب ایشان همچون هیچکاک و فورد و برگمان و . . . نیز صادق است). به عنوان مثال به «تایتانیک» امتیاز "صفر" دادهاند.
در جواب حامد:
اتو پرمینجر:
۱-laura
2-whirlpool
3-where the side walk ends
fallen angle-4
5-the man with the golden arm
ممنون
آیا از اینکه فرمودید باید این مسئله رو «مصداقی» بررسی کرد میشه نتیجه گرفت که اولویت کلی تعلیق بر شوک منتفیه؟ یا اینکه ممکنه بعد از بررسی تمامی مصادیق بازم به این نتیجه برسیم که تعلیق همه جه نسبت به شوک بهتره.
سید جواد:
خیر. قاعدهی کلّی همان ارجح بودن تعلیق بر شوک است. برای یافتن استثناءها باید مصادیق را بررسی نمود.
سلام
طاعات قبول، عیدتون مبارک
از صحبت ها و برخی نقدهای شما و استاد متوجه شدم که تعلیق در سینما نسبت به شوک بهتره؛ سوالی که داشتم این بود که آیا این قضیه همیشگی هست؟ یعنی آیا امکان نداره به لحاظ فنی، تمام جذابیت یه فیلمنامه به شوک پایانی برگرده؟ به این معنا که اگه تعلیق جایگزین بشه به لحاظ حس کلی فیلم و به خصوص همخوانی با دیگر اجزاء کارکرد بهتری داشته باشه؟
ممنون میشم نظر خودتون و استاد رو (در صورت دسترسی) بدونم.
سید جواد:
سلام. عید شما هم مبارک.
باید این مسأله را به طور مصداقی بررسی کرد.
سلام. ممنون میشم اگه دوستان وبلاگی چند فیلم خوب از این کارگردانایی که میگم معرفی کنن.لوبیچ و پرمینجر و کاپرا.
(البته به جز اون فیلمای معروفشون.)