مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

اطلاعیه

به دلیل مشغله شدید جناب فراستی برای ضبط برنامه

تمامی کلاسهای کافه راندوو

(نقد کتاب، سینمای کلاسیک، و تحلیل پلان به پلان)

تا اطلاع ثانوی تعطیل می باشند.

نظرات 34 + ارسال نظر
محمد سه‌شنبه 26 بهمن 1395 ساعت 21:50

پس اگر اینطوری هست که شما میگید، خیلی جالبه که کانال تلگرام برنامه ۷، نقد «بدون تاریخ، بدون امضا» رو سانسور کرده.
داخل مطلبی که از نقد این فیلم گذاشته شده هیچ اثری از نقد جناب فراستی نیست. نه در متن و نه در فیلم آپلود شده بر روی کانال. فقط نقد آقای قطبی‌زاده هست.

سید جواد:
آقای فراستی یکی دو شب بعد این فیلم را نقد کردند.

علی یکشنبه 24 بهمن 1395 ساعت 17:33

سلام سید امسال از ضد یادداشت های خبری نیست ؟ به نظر استاد بهترین فیلم خارجی 2016 چه فیلمیه؟

سید جواد:
سلام.
خیر. امسال چیزی ننوشته اند. نظری هم درباره فیلمهای 2016 تا به حال از ایشان نشنیده ام.

مجید یکشنبه 24 بهمن 1395 ساعت 14:00

از اقای فراستی بخاین ی لیست از بدترین های فجر بده. میدونیم ک هیچ فیلمی رو دوس نداشتن

میلاد سعادتی یکشنبه 24 بهمن 1395 ساعت 02:21

سلام
هم از جاب پارسایی عزیز و هم از اقا سید جواد ممنون لطف کردید

خورشیدی شنبه 23 بهمن 1395 ساعت 00:57

سلام
در اونجا استاد سخنی از خود خشونت و ذات آن و تشریح آن مبتنی بر چگونه بودن،یا خوب و بد بودن و کاذب و غیره کاذب نیاورند. منظور من اینه که از نظر ایشون چه جور خشونتی توی ذوق مخاطب میزند و بده، و چجوری خشونتی بد نیست؟
به عنوان مثال بروسلی هم خشونت داره توی فیلمش که مردم هنوز هم -از نظر من نادرست-دوسش دارن.تارانتینو هم خشونت داره.خب،کدامیک از نظر استاد مناسبه؟یا مثلا هر دو رد شدنیه غلطه؟ سوالم این بود در واقع.

سید جواد:
سلام.
توضیحات آن نقد کاملاً گویا است. خشونتی که برآمده از انسانیت باشد؛ مثل خشونت در دفاع از خویش، پذیرفتنی است اما خشونت سبوعانه ای که سعی در سمپاتیک شدن آن برای مخاطب وجود داشته باشد، مطرود است.

محمد جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 20:25

شنیدم استاد از فیلم hell or high water راضی بودن درسته؟
من به شخصه خودم این فیلم رو بهترین اثر امسال میدونم که بهش بی توجهی شده

سید جواد:
من چیزی از ایشان در این باره نشنیدم.

محمد جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 09:15

سلام

آقای یوسف‌بیگ لطفا به استاد بگید که خیلی منتظر نقد ایشان در مورد فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» در ایام جشنواره بودم ولی ایشان این فیلم رو نقد نکردن.
چطور بعد از صحبت‌های کارگردان در اختتامیه فجر در مورد فیلم بد میگن؟ آیا فیلم رو دیدن؟ اگر دیدن چرا در برنامه هفت نقدش نکردن و اگر بعدا دیدن لطفا حداقل یه ضدیادداشت بنویسن که مشخص باشه چرا این فیلم رو نپسندیدن.

ممنون

سید جواد:
سلام.
ایشان هم فیلم را دیدند و هم نقدش را مفصلاً در نقد انجام دادند.

خورشیدی جمعه 22 بهمن 1395 ساعت 06:25

سلام
خسته نباشید...منظور استاد از مخالفت با خشونت کاذب چیست؟ یعنی چه نوع خشونتی کاذب است؟ مثلا خشونت های فیلمهای رزمی کاذب و بی جهت است؟منظور استاد به صورت اجمالی چه نوع خشونتی است؟

سید جواد:
سلام.
به نقد فیلم «فروشنده» مراجعه فرمایید.

علی پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 ساعت 22:17

سلام . سید جان اگه ممکنه بهترین فیلم های جشنواره امسال از نظر جناب فراستی رو بگید. متاسفانه خیلی از برنامه های هفت دو سه هفته اخیر رو از دست دادم. ممنون

سید جواد:
سلام.
از نظر ایشان دو فیلم «ویلایی ها» و «ماجرای نیمروز» بین فیلمهای امسال قابل تأمل و تحمل هستند.

ُSaeed Safari پنج‌شنبه 21 بهمن 1395 ساعت 01:51

بهتره در و پنجره این سینما رو کاهگل بگیریم بره پی کارش. حتی آنونس تبلیغاتی فیلمای جشنواره رو هم نمیشه تا آخر دید چه برسه به این که 2 ساعت بشینی این اراجیف رو تحمل کنی.

سیاوش سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 21:24

سلام سید یه سوالی داشتم در مورد فیلم دیدن.
اینکه شما خودت فیلما رو با زیرنویس میبینی ؟ چون آدم وقتی بعد از یه مدتی که فیلم میبینه و به اصطلاح فیلم بین حرفه ای میشه احساس میکنه که با زیرنویس فیلم دیدن داره اثر منفی خیلی زیادی روی فیلم دیدن میذاره و به اصطلاح آدم دیگه فیلم رو خیلی جاهاش رو از دست میده و از طرفی هم اگه زیرنویس نباشه اونقدر زبانمون خوب نیست که بفهیم خیلی از اصطلاح ها ، شوخی ها یا به اصطلاح ظرافت های زبانیشون رو.
شما پیشنهادت چیه ؟

سید جواد:
سلام.
واقعاً راهی بهتر از با زیرنویس دیدن سراغ ندارم. مشکلاتی که می گویی تا حدّی درسته ولی خب راه دیگری وجود ندارد.

حشمتی فر سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 14:18

در پاسخ به دوست عزیز میلاد سعادتی:

برای آشنا شدن با مطرح ترین نمایش نامه های هر دوره میتوانید به کتاب(( گزیده ای از تاریخ نمایش در جهان)) از جمشید ملک پور انتشارات افراز مراجعه کنید.

حسین پارسایی سه‌شنبه 19 بهمن 1395 ساعت 00:48

سلام.
در پاسخ به دوست عزیز_میلاد سعادتی_:
شکسپیر هم در کمدی موفقیت داشته , هم در تراژدی,,ولی
اوج تراژدی با شکسپیر معنا میگیرد و اوجِ کارهای شکسپیر نیز تراژدی ست؛ سالهای پایانیِ قرن 16 به مرور از کمدی فاصله میگیرد _به دلایلی شخصی و اجتماعی_ و سراغِ تراژدی می رود..یعنی سالهای آغازینِ قرن هفدهم..
هملت 1601
اتللو 1604
لیرشاه 1605
مکبث 1606
تاجر ونیزی و رومئو و ژولیت را هم بخوانید..

سید جواد:
ممنون.
میلاد جان، در تکمیل فرمایش حسین عزیز عرض می شود که احتمالاً لینک زیر نیز می تواند مفید باشد:
https://en.wikipedia.org/wiki/Shakespeare_bibliography

میلاد سعادتی دوشنبه 18 بهمن 1395 ساعت 06:47

سلام اقا سید جواد
چند وقت پیش یه مشورتی با شما کردم در مورد اینکه اگه بهوام اثار یه نویسنده متلا شکسپیر رو بخونم از اثار مهم شروع کنم به خوندم و ادامه بدم یا به ترتیب از اثر اولش تا به اخر که شما فرمودید من به شخصه روش دوم رو ترجیح میدم ؛یعنی به ترتیب سال نگارش
حالا من میخوام شروع کنم به خوندم اثار شکسپیر ولی نمیدونم بین این همه اثر کدوم اوله کدوم دو و... یعنی ترتیب اثارش رو نمیدونم شما از ترتیب اثارش اطلاع دارید یا اینکه کمک کنید پیدا کنم ممنون میشم ازتون

سید جواد:
سلام.
فکر می کنم با یک جستجوی ساده در ویکی پدیا مشکل تان رفع شود.
موفق باشید.

محمدرضا یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 23:02

سلام سید
قاتل اهلی رو دیدی داداش؟
خوشت اومد؟کیف کردی؟
به نظرت با کدوم فیلم های هاکس برابری میکنه؟
به خدا مخم سوت کشید. اشغال بود. کاری هم به دعواهاشون ندارم ولی خزعبلات بود.ملت رو مسخره کردن یک مشت نفهم!
سرویس بهداشتی رو خوب اومد عزیز دل برادر.

شهریار یکشنبه 17 بهمن 1395 ساعت 14:17

به گمانم شما نیز هرشب نظرات استاد را درباره فیلم‌های جشنواره دنبال می‌کنید و به همین دلیل میخواستم نظر صادقانه شما را درمورد شکل برخورد آقای افخمی در دفاع از فیلم «ماجرای نیمروز» دربرابر استاد جویا شوم. اگر از من بپرسید، بنظرم آقای افخمی با بی حرمتی و تحقیر به نظرات استاد واکنش نشان دادند و این مسئله نباید سکوت استاد را در پی داشته باشد.

سید جواد:
به نظر بنده آقای افخمی به عنوان مجری حق ندارد از آنتن زنده تلویزیون که به نقد اختصاص داده شده در جهت تمجید از اثر مورد علاقه خود سوء استفاده کند. اما معتقد نیستم که در کلام ایشان تحقیر و یا توهینی وجود داشت. آن بحث، یک بحث به اصظلاح طلبه ای خوب و صریح بود. کاری که خود جناب فراستی نیز طرف دارش هستند و اجرایش می کنند.

بزرگمهر شنبه 16 بهمن 1395 ساعت 01:41

سلام ، ممنون میشم1- نظر خودتونو درباره ی ماجرای نیمروز بدونم ... 2-نظرتون در مورد شکل گرفتن "ژانر نکبت" ، با الگو گرفتن از ابد و یک روز و با محوریت زوم کردن روی فقر و بدبختی ، در جشنواره امسال چیه ؟

سید جواد:
سلام.
1- فیلم بد و غیر قابل تحملی است. نظر مفصلم را در نقدی مشروح خواهم نوشت.
2- به نظرم چیز جدیدی نیست و نقطه شروعش هم «ابد و یک روز» نیست. پارسال هم همین وضع بود و بلکه سالهای پیش نیز.

محمد پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 17:49

فاجعه ای به نام جشنواره فجر این چه افتضاحاتیه به عنوان سینما دارن به ما غالب میکنن واقعا به مرحله ای رسیدیم که نمیشه تا انتهای فیلم تو سالن نشست حداقل فیلمای سال های قبل رو میشد تا انتها دید اینا چیه اخه تو فیلما همه الکی داد میزنن هرچی نکبتو بدبختیه به اسم معضلات اجتماعی تو فیلم میچپونن از سینمای هالیوود فقط ردکارپتشو یادگرفتن دریغ از یه فیلم خوب تا به اینجا

سید علی پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 14:29

اتفاقا امسال نسبت به پارسال خیلی برنامه، منظم تر، سرپا تر و گرم تره، هم برنامه هفت و هم مخصوصا بخش نقد.

jh پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 12:45

از فراستی درخواست کنین تا مطلبی بر راننده تاکسی و فیلم هفت بنویسن تا با دلایلشون بر بد بودن این فیلما آشنا بشیم.

م.م پنج‌شنبه 14 بهمن 1395 ساعت 03:29

سلام.
این آقای سعید قطبی زاده به نظر آدم با سواد و اهل دیالوگی میاد. ای کاش از حضورش تو برنامه بیشتر استفاده بشه به خصوص بعد از جشنواره.

محمد رضا چهارشنبه 13 بهمن 1395 ساعت 19:10

سلام
یعنی من موندم سید جان ،تو واقعا داری فیلمها رو میبینی؟؟!
چیه اینا اخه؟
صد رحمت به جشنواره قبل سید
این چرندیات چیه؟ توی بخش مسابقه هستن اینا؟؟؟؟؟؟

سید جواد:
سلام.
بنده هم متأسفانه در حال تماشا هستم. موافقم با نظرتان. واقعاً برخی فیلمسازان سینما را با سرویس بهداشتی اشتباه گرفته اند. این جمله ای است که بنده در مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها نیز عرض کردم.

......... سه‌شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 17:33

یک یادداشت درباره فهرست تناقض ها و مصلحت اندیشی های نامه اصغر فرهادی برای تحریم مراسم اسکار، پس از ممنوعیت ورود به آمریکا: وقتی خودمان را متهم می کنیم!

حمیدرضا ابک روزنامه نگار نوشت:
سرور ارجمند جناب آقای اصغر فرهادی. بالاخره متن شما منتشر شد و مخاطبان مطلع شدند که در مراسم اسکار شرکت نخواهید کرد. اما متن شما برای عوامی چون من پرسشی پدید آورده.
شما در مقدمه فرموده‌اید: «در روزهای گذشته علی‌رغم شرایط غیرمنصفانه‌ای که برای ورود مهاجران و مسافران چند کشور به ایالات متحده پیش آمد، همچنان تصمیمم بر حضور در این مراسم بود و ابراز نظراتم به رسانه‌ها درباره این شرایط و به هیچ عنوان قصد عدم حضور و یا تحریم مراسم را به نشانه اعتراض نداشتم چون آگاهم که بسیاری از اهالی سینمای آمریکا و اعضای آکادمی مخالف افراطی‌گری و تندروی‌هایی هستند که این روزها بیش از گذشته در حال اعمال است و همان‌گونه که روز اعلام نتایج آکادمی به پخش کننده‌ام در آمریکا اعلام کردم به همراه مدیرفیلمبرداری‌ام در این مراسم حضور خواهیم داشت، همچنان تصورم همراه بودن در این اتفاق بزرگ فرهنگی بود».
اما پس از ذکر این مقدمه ادامه داده‌اید: «اما امروز به نظر می‌آید که این امکان حضور با اما و اگرهایی همراه است که برایم به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست حتی اگر برای سفر من به آمریکا استثنایی قایل شوند».
راستش بنده اصلا منظورتان را از این «امروز» نفهمیدم. همین امروزِ امروز اتفاقی افتاده که ما بی‌خبریم؟ چون «کل یوم» ماجرا دو روز است رخ داده. این روزهای گذشته کدام روزها بوده‌اند که شما «علی‌رغم» آنها تصمیم داشتید در مراسم شرکت کنید؟ آن وقت امروز چه شده که علی‌رغم آن علی‌رغم، نمی‌خواهید در مراسم شرکت کنید؟
شما افتخار سینمای ایرانید و چون منی را نشاید که از متن‌تان نیت‌خوانی کنم و تاخیرتان در صدور این پیام و حساب‌شده بودن سطرسطرش را به حساب دیگری بگذارم.
اما آنچه این پرسش را به ذهن من آورد، بخش پایانی پیامتان بود: محکوم کردن تندروی چه در این طرف اقیانوس و چه در آن طرف.
شما احتمالا یکی از مشهورترین ایرانیان جهانید و گفتار و رفتارتان برای جمع کثیری از آدمیان، مصداق تام «هر چه آن خسرو کند شیرین کند». اما سخن گفتن به گونه‌ای که سخنی نگفته باشی، موضع گرفتن در عین رعایت همزمان حقوق شهروندی سیخ و کباب به گونه‌ای که تهش هم موضع گرفته باشی و هم نگرفته باشی، مواظب همه بودن و گاهی اگر شد «نامه»ای نوشتن تا به قیمت مراقبت از «جایگاه» خود جهان‌وطن شده باشی، بزرگِ یک صنف شدن اما تا بن دندان مراقب بودن که به «حاشیه» آلوده نشده باشی، هرچه باشد شایسته‌ی روشنفکران نیست که آغاز راهشان برگزیدن زمینی است که بر آن ایستاده‌اند و موضعی که بر آن پای می‌فشارند.
شما حق دارید به اسکار بروید یا نروید. حق دارید بیانیه بدهید یا ندهید. حتی حق دارید خود را در شمول دایره روشنفکران این سرزمین ندانید و اعلام کنید ایها‌الناس من فقط یک فیلم‌سازم، از من توقع خاصی نداشته باشید. شما کافی بود یک جمله بگویید «من به اسکار نمی‌روم». حتی حق داشتید بگویید من دوست دارم به اسکار بروم حتی اگر راهم ندهند؛ یقینا صداقتتان را می‌ستودیم.
اما حال که بر خود فرض دانسته‌اید سوار بر مادیان شهرتی (به حق) جهانی، در زمین روشنفکران چوگان بزنید و بیانیه صادر کنید و موضع‌تان را این‌گونه بلند بالا ابراز کنید و نگران فردای کائنات باشید، احتمالا به ما هم حق می‌دهید که «علی‌رغم» علاقه و احترام‌مان به شما، از خودمان بپرسیم «خب بالاخره تهش چی استاد؟». محکوم کردید؟ پس چرا می‌خواستید بروید؟ رفتار این سوی اقیانوسی‌ها را معادل آن سوی اقیانوسی‌ها می‌دانید؟ خب چرا این‌سو را معمولا محکوم نمی‌کنید؟ نگرانِ نگرانی «بسیاری از اهالی سینمای امریکا و اعضای آکادمی» شده‌اید؟ واضح بگویید ما هم تکلیفمان را بدانیم. فقط با تندروها مشکل دارید و بقیه‌ی ماجرا حل است؟ خب چرا آدرس روشن نمی‌دهید؟
یک آزمون فیصله‌بخش پیشنهاد بدهم؟ فرض کنید شما یک کارگردان مشهور امریکایی بودید و می‌خواستید به این اتفاقی که برای ایرانیان و بقیه افتاده اعتراض کنید. متن‌تان چه تفاوتی می‌کرد؟ کدام جمله‌اش لازم بود کلمه‌ای بالا و پایین شود؟ من که گمان می‌کنم حتی یک کلمه‌اش هم نیاز به تغییر نداشت.
سرور ارجمند جناب آقای فرهادی. فرموده‌اید: «من باور دارم ریشه‌ی بسیاری از خشونت‌های امروز جهان در میان ملت‌ها را باید در تحقیرهای دو سویه دیروزشان جستجو کرد و تحقیرهای امروز ملت‌های دیگر به یقین بذری‌ست برای خشونت‌های فردا».اینجانب کوچک‌تر از آنم که «باور داشته باشم»؛ آن هم در زمانه‌ای که انگار هر باوری هر چقدر سخت و استوار، به آنی دود می‌شود و به هوا می‌رود. اما «احتمال» می‌دهم، اگر در تمام این قرن‌ها و هزاره‌ها، ذره‌ای از خشونت جهان و رنج آدمیان کمتر شده باشد، علتی نداشته جز جسارت همان روشنفکرانی که پایان را در آغاز دیده‌اند و درست در همان لحظه‌ای که «باید»، فریاد کشیده‌اند بر سر جهان دیوانه و هزینه‌اش را هم (در صورت لزوم) داده‌اند؛ باقی همه مغازله بوده است با آنچه ما اسمش را می گذاریم زندگی و آیندگان، علی‌رغم رای ما، احتمالا آن را «حسابگری» خواهند نامید؛ تازه اگر با ما مهربان باشند

[ بدون نام ] سه‌شنبه 12 بهمن 1395 ساعت 03:08

عجب مشغله ای هم داره استاد !. پهن شده وسط مبل در برج میلاد !

رضا دوشنبه 11 بهمن 1395 ساعت 02:24

سلام به ادمین این وبلاگ. اگه شما دسترسی به استاد دارید لطفا حرف های ما رو به ایشون انتقال بدید. بگین که در این شبهای جشنواره ما دلمون می خواد شما رو همونطور ببینیم که سال قبل تو هفت شروع کرده بودید. همونقدر تند آتشین و سازش ناپذیر. پارسال خیلی هفت جذاب تر بود. ولی امشب حس کردم استاد رو آروم کردند. افخمی زیاد دخالت می کنه و متاسفانه چند شب پیش به خاطر نقد سلام بمبئی به فراستی گفته بود عذرخواهی کن به خاطره واژه مستهجن! آقای افخمی منتقدی مثل جناب فراستی همینجوری حرف نمیزنه که به ثانیه نکشیده بخواد عذرخواهی کنه. لطفا ابهت استاد رو پایین نیارید. شما موقع نقد اگه نمی تونید لطفا سکوت اختیار کنید. از نظر شما فیلمهای تمام همکاران شما خوبند! به استاد فراستی بگیمن ما دوسش داریم و این برنامه بدون ایشون هیچه همونطور که بعد از رفتنشون هفت گبرلو طاقت نیاورد و تعطیل شد. بهشون بگید شبهای جشنواره منتظر حضور آقای طوسی که مثل خودشون شجاع و دارای صراحت کلام هستند هستیم. از شما هم تشکر می کنیم و امیدوارم حرفامو انتقال بدید. مرسی

محمدی یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 23:53

سلام
اون مصاحبه ای که قولش را داده بودید چی شد؟

سید جواد:
سلام.
ما قولِ هیچ مصاحبه ای را نداده ایم. جهت روش تر شدن قضیه به فراخوان مربوطه و نیز مکالمات مفصل مطرح شده درباره این موضوع در کامنت ها مراجعه فرمایید.

حمید یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 18:49

سلام...هفت و جشنواره فجر هستن استاد هرشب؟

سید جواد:
سلام.
بله.

علی یکشنبه 10 بهمن 1395 ساعت 10:55

سلام خدمت آقا سید جواد عزیز و مهربان
نکاتی انتقادی داشتم. میخواستم عرض کنم که در بسیاری از مواقع صحبت های استاد فراستی دچار تناقض بود ولی ایشون چند جا این تناقضات رو به دقت رفع کردند. اما بعضی از مسائل حداقل از دید من رفع نشده اند. مثل همین ماجرای فرم که با فهیم نشست داشتن و اشاره دوستمان به برنامه ای که نقد کتابهای استاد بود و ایشون از فیلم پیروزی اراده نام بردند و باقی ماجرا...
میدونم که فرمودید ایشون سرشون الان شلوغه و ایام جشنواره هم هست ولی اگر میشه توی همون مصاحبه ای بعدا منتشر میشه شما هم این سوال رو به عنوان برطرف کردن تمام شبهات در مورد نقد ،فرم، سینما مطرح بفرمایید که موضع استاد کاملا شفاف بشه کسی تردید نداشته باشه درش.برای مثال ایشان به درستی جلو آقای ده نمکی ایستادند و فرمودند نقد را تخطئه نکن ولی در برنامه کافه میکس و سایر جاها فرمودند اساسا نقد تخطئه برانگیزه.خب واژهها یکم داره بحث نقد رو مخدوش میکنه. چون ده نمکی هم نقد استاد رو نقد کردند.به هر روی از شما تقاضا میکنم روی این پیشنهادم فکر کنید.
تشکر.

سید جواد:
این درست است که تخطئه کردن اشتباه نیست. گاهی باید اثری را به جای نقد، تخطئه کرد. اما نه همیشه. باید این شعور را داشت که کدام اثر قابل نقد است و کدام قابل تخطئه. آنچه جناب فراستی به آقای ده نمکی گفتند نیز از همین زاویه بود. از نظر جناب فراستی، نقد ایشان- بمثابه یک اثر- قابلیت نقد داشت، اما تخطنه خیر. و این در حالی بود که آقای ده نمکی همواره سعی بر تخطئه کردن هر نقدی دارد.

حشمتی فر شنبه 9 بهمن 1395 ساعت 12:20

از نظر آقای فراستی در مورد والتر بنیامین خبر دارید؟ بنیامین را منتقد خوبی میدانند یا نه؟

سید جواد:
چند بار شاهد نقدهایی بوده ام که به بنیامین داشته اند، اما نظر کلی شان را نمی دانم.

......... شنبه 9 بهمن 1395 ساعت 10:44

با وجود تبلیغات صورت گرفته در طول سال ها:
یک بار دیگر "درباره الی..." در یک نظرسنجی، بالاتر از "جدایی نادر از سیمین" قرار گرفت

در سومین نظر سنجی کانال تلگرامی جشنواره فیلم فجر، فیلم سینمایی «درباره‌الی» به کارگردانی «اصغر فرهادی» به عنوان فیلم برگزیده تماشاگران در نیمه دوم دهه ۸۰ انتخاب شد.

به گزارش ستاد خبری جشنواره فیلم فجر، سومین نظر سنجی کانال جشنواره فیلم فجر، اختصاص به معرفی بهترین فیلم تماشاگران در نیمه دوم دهه ۸۰ داشت که ۷ فیلم برتر نیمه دوم این دهه اخراجی‌ها (مسعود ده‌نمکی) – فجر ۲۵، سنتوری (داریوش مهرجویی) – فجر ۲۵، همیشه پای زن در میان است (کمال تبریزی) – فجر ۲۶، بی‌پولی (حمید نعمت‌الله) – فجر ۲۷ ، «درباره الی» (اصغر فرهادی)- فجر ۲۷، «به رنگ ارغوان»(ابراهیم حاتمی‌کیا)- فجر ۲۸ و «جدایی نادر از سیمین»(اصغر فرهادی)- فجر ۲۹ به رای مخاطبان کانال جشنواره گذاشته شدند و از بین این فیلم‌ها «درباره الی» توانست با ۴۴ درصد آرا به عنوان بهترین فیلم برگزیده تماشاگران در نیمه دوم دهه ۸۰ شناخته شود.
براساس این گزارش، در این نظرسنجی به ترتیب «درباره الی » با ۴۴ درصد آراء اول، «جدایی نادر از سیمین» با ۲۰ درصد آراء دوم، «سنتوری» با ۱۳ درصد آراء رتبه سوم و «به رنگ ارغوان» با ۱۱ درصد آراء رتبه چهارم را به‌دست آوردند.
نظرسنجی نخست کانال تلگرامی جشنواره فیلم فجر، اختصاص به بهترین فیلم برگزیده تماشاگران در نیمه دوم دهه ۷۰ داشت که «آژانس شیشه‌ای» این عنوان را به‌دست آورد و نظر سنجی دوم نیز به بهترین فیلم برگزیده تماشاگران در نیمه اول دهه ۸۰ اختصاص داشت که «مارمولک» به این عنوان دست یافت

محمد شنبه 9 بهمن 1395 ساعت 00:30

سلام .میشه کتابی رو معرفی کنید که ژانر را ساده بیاموزد؟
و اینکه از کجا باید فهمید چه فیلمی در چه ژانر است.سپاس

محمد جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 19:54

هفته ای چند بار به سایت سر میزنیم برای خوندن نقد اما هیچ خبری نیست اگه سر استاد شلوغه چرا شما سید جان و بقیه شاگردا دست به قلم نمیشید و نقد منتشر نمیکنید از میون فیلم های 2016تقریبا برای هیچ فیلمی نقدی منتشر نشده الان که نزدیک به اسکار هستیم اگه لطف کنید یه نقد چند خطی نسبت به فیلم های امسال از نظر استاد و یا شاگرداشون منتشر کنید میتونه مفید باشه
البته میدونم شما هم مشکل وقت دارید سید جان اما به هر حال مدت زیادی از اخرین نقدی هایی که دراین سایت و سایت شما و بقیه شاگردای منتشر شده میگذره

سید جواد:
این روزها که احتمالاً درگیر جشنواره خواهیم شد. پس از چشم ان شاء الله قلم ها به کار خواهند افتاد.

سیاوش جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 19:48

ای بابا چه حیف
ایشالله که زودتر از سر گرفته بشه برنامه ها

ناشناس جمعه 8 بهمن 1395 ساعت 16:50

سلام
سیدجان فقظ از روی کنجکاوی این سوال رو می پرسم.
امکان این وجود دارد که اعلام کنید که این برنامه چیه که ضبط میشه؟

سید جواد:
سلام.
اجازه بدهید که برای اعلام این خبر منتظر نظر و اجازه جناب فراستی بمانیم.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد