مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

پیام تسلیت فراستی برای کیارستمی + واکنش‌ها

زندگی‌اش و دیگر هیچ: مرثیه‌ای برای یک دوست

از وقتی عکس اش را در بستر بیماری دیدم دلم گرفت. هی این دست و آن دست کردم که چیزی برایش بنویسم و به او بگویم بمان رئیس. جا نزن. بمان باز فیلم بساز، تا نقد کنم. تو تنها فیلمساز جشنواره ای ما هستی که لیاقت نقد داری و برای جایزه جشنواره ها، وطن نمیفروشی، خودت را هم نمیفروشی؛ حداکثر از خودت دور میشوی. خودی که با فیلم هایت چیز مهمی از آن برایمان نگفتی _که کاش می گفتی_ آن وقت قطعا من نوعی دیگر درباره شان می نوشتم.

یاد خاطره ای میافتم مربوط به سالها قبل _شاید بیست سال پیش_ جلوی سینما شهر قصه با بهزاد رحیمیان ایستاده بودم که کیارستمی آمد. بسته ای به بهزاد داد یا از او گرفت. بهزاد معرفی کرد و او در نهایت متانت و مهربانی دست داد و گفت: «من همه نقدهایت را میخوانم بخصوص درباره خودم، و لذت می برم.» با لبخند گفتم امیدوارم. ادامه داد که «نقد کلوزآپ ات خیلی خوب است و میتوانم بگویم چیزهایی که گفته ای درست است و بدرد بخور. شاید از دوستانی که بیست سی سال من را مىشناسند، بیشتر مرا مىشناسی. فقط با لحن نقد ات مشکل دارم.» گفتم حدس میزدم، ببخش.

مدتی است فکر میکنم آن تنها نقد من است که لحن اش درست نیست و از کار بیرون میزند. اساسا به جای فیلم به فیلمساز پرداخته و بسیار هم تند و بی محابا.

از آن پس هر وقت جایی همدیگر را می دیدیم بسیار دوستانه خوش و بش می‌کردیم. آخرین بار در یک دیزی فروشی در محله قبلی مان دارآباد بود که تعارف به غذا کرد و....

آری او ظرفیت نقد داشت؛ آن هم نقدی به تندی «ترس در کلوزآپ» که یک صدم اش را دیگران تاب نمی‌آورند و خنجر میکشند. جز او، بیضایی هم و بهروز( افخمی) چنین روحیه ای دارند.

او را دوست میداشتم بدون اینکه فیلم هایش را دوست بدارم. دلتنگ اش هستم. امیدوارم قبل از رفتن اش لبخند زده باشد و با آرامش کات داده باشد.

روحش شاد.
ــ مسعود فراستی

منبع: روزنامه سینما


واکنش پرویز پرستویی و یغماگلرویی به پیام تسلیت فراستی


پرویز پرستویی

واقعا تأسف‌آوره. آقای فراستی مرده‌ی زنده یاد عباس کیارستمی رو هم پله کرده برای خودنمایی و تیکه انداختن!

 

 یغما گلرویی

روی مرده ایستادن به قصد دیده شدن رسم تاسف آور کوتوله هاست که هر کسی را پله می کنند برای به چشم آمدن. ‌مثل همانانی که عمری به آدم فحش می دهند و بعد مرگ، برایش سینه ی دروغی می زنند. یک منتقد هم از همان دست موجودات است که می کوشد از برکه ی گل آلود مرگ برای خود و همکار مجری اش ماهی بگیرد.

«کیارستمی» را بدون فیلمهایش دوست دارد. یعنی کبوتر را بدون پریدن و به رسم مرغ های خانگی بر زمین دانه ی ناگزیر برچیدن. «کیارستمی» را دوست دارد برای این که در مقابل نقدهای پرت او ظرفیت بالایی داشته. مثل – به قول خودش – «بیضایی» و «افخمی»! (در پیام مثلن تسلیتش هم نتوانسته پاپ کورن را قاطی آجیل نکند!) یکی هم نیست به او بفهماند که «اهمیت ندادن» و «ظرفیت نشان دادن» دو داستان جدایند و برای بزرگانی چون «بیضایی» و «کیارستمی» کاغذ سیاه کردن عده ای عقده مند با نام «نقد» اهمیتی ندارد.

در فرهنگ لغت مقابل کلمه ی «کفتار» آمده است: «به موجودات زنده زخم می زند اما توان کشتنشان را ندارد. زخمش می زند تا ضعیفشان کند و وقتی مردند شکمش را با جسدشان سیر می کند.» این تعریف به خیلی آدم ها هم میاید!

اینطور نیست؟

نظرات 26 + ارسال نظر
سلام استاد شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 14:57

بنده نویسنده پیام قبلی سلام استاد هستم و الان که دوباره می خوانم فهمیدم چقدر ابلهانه و زشت و تندخوبانه و عاری از ادب بود شرمنده از کسانی که مجبور شدند ان پیام را بخوانند . نظرم در مورد اقای فراستی حتی ذره ای تغییر نکرده ولی ان پیام بسیار زشتی بود عذرخواهی بنده را بپذیرند کسانی که ان را خوانده اند و مخصوصا شخص خود اقای فراستی اگر این پیام را دیده اند

[ بدون نام ] یکشنبه 20 تیر 1395 ساعت 05:56

چرا این جماعت فقط بلدن به هم بپرن. خب یکی دوست داشته اینطور پیام تسلیت بنویسه . آخه به شما چه ربطی داره! اگه قرار باشه طوری که شما میخواین نوشته شه که دیگه پیام آقای فراستی نیست ، میشه پیام گلرویی یا پرستویی!

Bold یکشنبه 20 تیر 1395 ساعت 04:55

اینا دارن از برنامه هفت میسوزن برای همین هرجا آقای فراستی اظهار نظر کنه میفتن وسط و جیغ جیغ میکنن . تحویل شون نگیرید و بهشون بخندید

محمد.ب شنبه 19 تیر 1395 ساعت 18:35

سید جان شما به احترام آزادی بیان کامنت هیچکس رو سانسور نمی کنی (و این فوق العاده ست!) حذف صرفا کلمات رکیک هرچند نوعی از سانسور محسوب میشه اما فکر نمی کنم در تضاد با آزادی بیان باشه و در عین حال مانع از ایجاد بحث های انحرافی و پاسخ های احساسی طرفداران آقای فراستی هم میشه.
خیلی خیلی خسته نباشی

علی-ر شنبه 19 تیر 1395 ساعت 13:03

ممنون از سید جواد بزرگوار برای انتشار کامنت <سلام استاد>
اینان پیروان مکتب همان مراجع عظمایشان،استاد مهرزاد دانش-استاد امیر پوریا-استاد کیوان کثیریان هستند که ثابت کردند،واژه ای به نام شرافت را از مکتب مراجعشان هم یاد نگرفتند و یا اینکه اساتید مذکور هم نه اینکه از آموختن شرافت به اینان عاجزند،بلکه با تمام فلسفه و ادبیاتشان،شاید آموختن این واژه عزیز و پاک رو هم از آموختن به دیگران دریغ کردند!
ای کاش پرویز پرستویی،بجای مدافع حق بپا خواستن،یکبارهم که میشد فریاد شرافت سر میداد و یغما گلرویی هم بجای تعریف کلمه کفتار از فرهنگ لغت،کلمه شرافت را هم میتوانست معنا کند!
امثال(سلام استاد)همانهایی هستند که امروز پشت میزهای دانشگاه هنر مینشینند و در اینده هایی دیگر،سر از جشواره کن و معلوم الاحوال در می آورندو بعد از کلی دست فشانی و هورا برای ضد مسیح فون تریه ها کشیدن،توسط همان احمقهایی امثال فون تریه،به نفهمی و بیشعوری متهم میشوند!...همانهایی که بعداز ارضاء احساسات درونیشان ،بلند میشوند و برای مزخرفات مستهجن عبدالطیف کشیش،سر و دست میشکنند!
دیروز سینمای ما،استاد مرحوم کیارستمی بود(منظورم استاد بخاطر احترام به شخصیتشان و گرنه من هم آثارش را دوست ندارم)...امروز سینمای ما امثال کثیریان هستند و فردای سینمای ما امثال سلام استاد هستند!...وای برسینمای ما!...وای برما!...وای بر فردای ما!
امروز استادفراستی فرموند که دیاثت فرهنگی هم داریم و لی من میگویم که فردا ها چه ها خواهیم داشت؟!!!
سید جواد عزیز،از این گزافه گوییها و لات و آلات نهراس و بگذار عقدهایشان بیشتر از این گشاده شود و هر چه دلشان میخواهد بگویند تا همین واژه دیاثت استاد بر همگان بیش از پیش ثابت شود...بگذار به امثال دهقان و طالبی نژاد ثابت شود که دیاثت فرهنگی را صد در صد داریم!دیاثت فرهنگی را همین لحظه هم از زبان فرزندان و آینده سازان میهنمان میشنویم...ای کاش فریادی استاد، بلند تر و رسا تر از این بود که تا جشنواره های دور میرسید و گوشهای مزدوران میهن را میشکافت تا بجای کف زدن برای شاهزاده های قطری،فریاد شرافت و وطن پرستی را سر میدادند!

محمد.ب شنبه 19 تیر 1395 ساعت 09:04

با میلاد موافقم
آقای فراستی مدتیه بیش از حد درگیر حاشیه شده شاید هم حاشیه و حاشیه سازها حول اسم فراستی دور میزنن (یکی از دلایلش هم تمایل آقای افخمیه) اما درهر صورت وقتی مجموعه "سینماگران همیشه" هنوز کامل نشده فعالیت ایشون باید روی کارهای ماندگار مثل تالیف و تحلیل و تربیت شاگرد متمرکز بشه.
لطفا بهشون بگید این انتظاریه که ما ازشون داریم.

سید جواد:
پیغام‌تان را حتماً به اطلاع ایشان خواهم رساند. اما شخصاً با فرمایشات شما دو دوست عزیز مخالفم. جناب فراستی هم مشغول تألیف هستند، هم تحلیل و هم تربیت شاگرد در قالب چندین عنوان کلاس متفاوت در چندین محل (شهر) مختلف. ابداً هم بر این باور نیستم که ایشان درگیر حاشیه شده‌اند. ایشان همچون همیشه دارند نقد می‌کنند و مطلب می‌نویسند و همچون همیشه صراحت‌ و جدیت‌شان عده‌ای را به حاشیه سازی می‌کشاند. این اصلاً چیز جدیدی نیست. بنده به شخصه هیچ تغییر یا رکودی در سیر عملکرد جناب فراستی نمی‌بینم.

سلام استاد شنبه 19 تیر 1395 ساعت 05:05

ای تخم سگ به مرده مردم هم کار داری گوه اضافی نخور گوهی که باید بخوری باید در حد گوه افخمی باشه نه بالاتر . هه هه هه هه ... جتما تا حالا خیلی بهت فحش دادند بعد از نوشتن این متن و تو هم به خودت میگی مرد شعورشان پایینه و تحمل نقد رو ندارند و من از این مردم بهترم . خفه کله کیری تو نقد نمی کردی در ضمن نوشتن چرندیادت فقط خایه نظام رو می مالوندی و شاید هم می لیسیدی . عینکت بره تو کونت

میلاد جمعه 18 تیر 1395 ساعت 21:38

آقای فراستی مثل همیشه نیستن
بجای تالیف کتاب
بجای مقاله تحلیل فیلم
بجای امتیازدهی فیلم
خودشون رو در گیر مسائل حاشیه ای کردن

محمد پنج‌شنبه 17 تیر 1395 ساعت 18:39

اگر آقای فراستی بر خلاف رویه سابق از فیلمهای استاد کیارستمی تعریف می کرد متهم می شد به مرده پرستی و سواستفاده از شرایط بوجود اومده.
اگر متنی خالی از تعریف و احساسات می نوشت متهم می شد به بی نزاکتی اخلاقی.
اگر اصلا متن تسلیتی نمی نوشت همه می گفتن: چرا تسلیت نگفته.

الان هم که برپایه نظرات سینمایی سابق با گرامیداشت شخصیت استاد کیارستمی متنی رو تنظیم کرده باز هم عده ای هستن که حرفهای لاطائل بهم می بافن.

فراستی چی باید می گفت که مخالفین بی منطقش سوء برداشت نکنن؟؟؟

علی-ر پنج‌شنبه 17 تیر 1395 ساعت 15:37

با سلام خدمت سید عزیز و دوستان:
اتفاقا من برعکس نظر آقای آرمین معتقدم که خوب شده که سید جواد،کامنتها رو منتشر میکنه و انعکاس رو هم باید منتشر کنه که چه بهتر میشه که امثال مخالفانی(ازجمله اینجانب)با مخالفان بقولی بورژوا و انتلکت و روشنفکر نمایهای جناب فراستی(چه یکنفر باشه با ده اسم و کامنت و چه چند نفر باشند)از همینجا و در همین برهه زمانی و حتی باموافقان جناب فراستی،تکلیفمون رو روشن کنیم.نمیدونم چرا هرموقع کشک آش ننه بلقیس طغرل خان کم میشه و یا ماست ماست بندیه آقا نجات سر کوچه مردونگی،ترش از آب در میاد،پرویز خان پرستویی از جاش بلند میشه و میخواد به نمایندگی از قشر جامعه هنر اعتراض کنه!(نمونه اش سال گذشته در برنامه خوشا شیراز شبکه دنا(استان فارس) که به زور میخواست روی خط زنده شبکه بیاد و جواب بازیگری رو که درمقابل شنیدن اسم مرتضی پاشایی خودش رو به بی اعتنایی بزنه،جواب دندان شکنی بده!البته نسبت به مرحوم کیارستمی،استاد ما پیام تسلیت فرستاد!جناب پرویز خان:شما نه پیشه ات منتقد هست و نه در جایگاه انتقاد تشریف دارید و نه سعی کنید برای ماهی گرفتن نادان،آب رو گل آلود کنید!شما بازیگر سینما تلوزیون هستید...فقط سینما و تلوزیون ونه حتی حرفه ای بالاتر از تئاتر و جایگاهی ویژه ای تر از نقش رضا مارمولکه مارمولک و حاج کاظم آژانس شیشه ای و ذبیح بادیگارد،در عرصه هنر ایران ندارید،کما اینکه از شما ویژه تر و بزرکتر هم از شما هستند که همیشه خط قرمز و جایگاه و اندازه گلیم پاشون رو میدونند...هم جناب پرویز خان و هم نادانان بدونند که در چه مسیری افتادند.
یغما گلرویی اشاره کردند به روی مرده به قصد دیده شدن و سینه دروغی سپر کردن!...حتما یغما جان کنار مرده ها و در قبرشان و در جایگاهشان(بلانسبت مرحوم کیارستمی) میخوابند و بر سینه کش زمین،صادقانه زبان میگشایند وتظاهر میکنند که دیگران را به دروغ متهم میکنند...اگر انسانی حتی برای اولین بار در زندگیش بگوید که آثار کسی را دوست نداشته،بهتر از این است که کثیف ترین واژه و عنصر(سانسور شده هنر در سرتاسر جهان)دروغ!...بله همین دروغی که دنیا ازش متنفرند رو به زبون بیاره؟...جناب فراستی گفتند خودش را دوست داشتم نه آثارش را...آیا این جمله به نظر شما بی اهمیت است؟آیا بنظر شما پیام تسلیت فقط یک کلمه هست؟خدایش بیامرزد؟پس واقعا یغما جان هم در جایگاه و پشت خط ذلیل و سخیف پرستویی ایستاده است و نه منتقد را میداند و نه پیام تسلیت گفتن منتقد را میفهمد!
این پرویز خان و یغما جان هستند که گل و آلودگی ها رو بسمت برکه دیگران سوق میدهند تا مثلا سری بالا بیاورند بگویند که نه تنها گلی در عرصه شعر و سینما هستند،بلکه نشان بدهند که مثلا شاه ماهی در هنر ایران هستند!
پرویزخان بعداز گرفتن سیمرغ امسالش،اشاره کرد پنج تن عرصه بازیگری وسینمای ایران(استاد مشایخی-استاد نصیریان-استاد کشاورز-استاد رشیدی و استاد انتظامی)!کدامیک از این اساتید هنر تا به امروز جزءخاکساری و تعظیم و ادب به هنر و هنرمند و هر ایرانی تا به حال،لحن انتقاد رو بر زبان گرفته؟...جناب پرویز خان متاسفم برای شما که حتی از همین اساتیدی که خودتون رو ازمریدان مسلکشون میدونید،چیزی به رسم ادب و احترام به دیگران یاد نگرفتید!این پنج تن مقصر نیستند،شما مقصرید که آموخته ها را از اساتید یاد نگرفتید و یا از بحر نکردید!ولی ما شاگردان استاد فراستی از ایشان یاد گرفتیم که دروغ نگوییم...راست بگوییم و از هر چه گفتیم نترسیم حتی اگر حرف دلمان را بزنیم حتی اگر دروغ نگوییم و حتی به گفتن کلماتی،نشات گرفته از معیارهای قلبیمان،چه کسی را دوست داشته باشیم و آثارش را دوست نداشته باشیم!!!در پایان عرض میکنم روی سخنم به پرویز پرستویی و یغما گلرویی بود،خطاب به نادانان و جاهلان و مخالفان استاد حتی در این پست وبلاگ.
سید عزیز:غذرت را در پست قبلی میپذیرم و منتظر سوالت از استاد هستم.ممنون تو و دوستان هستم.

محمد.ب پنج‌شنبه 17 تیر 1395 ساعت 13:30

از کامنت دوست عزیز ss
«بله استاااااااااااد فراستی هم در فحاشی کارای بالقوه ای انجام دادند»

هیچکس مارو مجبور نکرده از کلمه ای استفاده کنیم که معنیش رو نمی دونیم. مثل دوست عزیز ss که مشخصه معنی کلمه "بالقوه" رو نمیدونن. این دوست عزیز از ستایشگران آقای گلرویی هم هستن.

کلمه بالقوه در لغتنامه دهخدا: اثری که در چیزی پنهان باشد و هنوز بروز نکرده باشد.

محمد.ب پنج‌شنبه 17 تیر 1395 ساعت 12:59

ما چه با مسعود فراستی موافق باشیم چه مخالف صرف اینکه در پیام تسلیت ایشون تملق و گزافه گویی وجود نداره قابل تقدیره
بهتره اینطور ببینیم که همه از مسعود فراستی انتظار نوشتن پیام تسلیت داشتن ولی کسی از پرویز پرستویی و اون یکی انتظار واکنش نداشته
در نتیجه اون دو نفری که شخصا و ورای انتظار عموم دست به حاشیه سازی می زنن بیشتر بدنبال مطرح شدن هستن تا کسی که فوت یک دوست قدیمی رو تسلیت گفته

دو بار متن پیام تسلیت رو خوندم ولی هیچ چیز بد و توهین آمیزی ندیدم

جای عباس کیارستمی سبز

امیررضا پنج‌شنبه 17 تیر 1395 ساعت 00:58

پرویز پرستویی رو انقدر باد کردن که حالا ترکیده . واقعا پرستویی رو نمیشه با هزار من عسل خورد . یغما گلرویی هم که مصداق باز لاشخوره

علیرضا چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 15:07

ای کاش معایب و خطاهای یکدیگر را مثل دیکته تصحیح میکردیم و زیرشان خط قرمز میکشیدیم بدون اینکه به بقیه دیکته که صحیح است اهانت کنیم ، کار ما اینطوری شده که با هر دعوا و اختلافی شروع می کنیم به موضع کلی گرفتن و از بیخ و بن رد یا تایید کردن

ss چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 14:23

باز کفتار این جوری خلق شده دست خودش نیست اما ایا فراستی هم این جوری خلق شده؟؟

ss چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 14:08

درود بر یغما گلرویی ...بالاخره کسی باید پیدا بشه و به این مردک ابله بگه حتی تسلیت گفتن هم بلد نیستی
اعتبار یغما در ایران و خارج زبانزده ...بله استاااااااااااد فراستی هم در فحاشی کارای بالقوه ای انجام دادند

[ بدون نام ] چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 13:50

تو کامنتای کافه سینما یکی نوشته یغما گلرویی قبلا عباس کیارستمی رو به زبل خان تشبیه کرده!!!!!!!

با اوضاع کفتار به یغما گلرویی بیشتر میاد که

آرمین محمدی چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 10:16

این سایت به جای نشر مطالب درباره ی فراستی ،شده نشر حواشی مربوط به ایشان. در باره ی فوت عباس کیارستمی چیزی نوشته اند،خب همان را بذارید و بس.به من و شما چه بقیه چه میگویند.اگر هم میگذارید زیر نوشته ی ایشان این حواشی را درج نکنید.در پستی دیگر.

سید جواد:
خودتان می‌فرمایید مطالب "درباره" فراستی نه مطالبِ فراستی. ما اینجا هر چیز مربوط به ایشان؛ از جمله بازتاب‌های صحبت‌هایشان، را درج می‌کنیم. اما موافقم با اینکه بازتاب در پستی جدا درج شود. تا کنون نیز چنین بوده است. ممنون از تذکرتان.

علی چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 03:02

روح کیارستمی در آرامش ابدی

فراستی اونقدر بزرگ هست که نیاز به چیزی واسه بزرگ شدن نداره

نظرات این پست رو تو کافه سینما بخونید. تا جایی که خوندم حقو به فراستی بزرگ دادن


http://www.caffecinema.com/new/index.php/cinema/item/14052-%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%8C-%D8%A8%D9%87-%DB%8C%D8%A7%D8%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C-%D9%85%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%AF-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87-%D9%87%D9%81%D8%AA-%D8%8C-%D8%A8%D8%B9%D8%AF-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%B1%DA%AF%D8%B0%D8%B4%D8%AA-%D8%B9%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%DA%A9%DB%8C%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D8%AA%D9%85%DB%8C.html

احمد کریمی چهارشنبه 16 تیر 1395 ساعت 02:07

سلام و خسته نباشید سیدجان، عید فطر مبارک همه دوستان
اهل نظر دادن نیستم ولی الان که اسم رییس بزرگ، استاد گلرویی رو دیدم به وجد اومدم.
الان زمانی هستش که هیشکی سواد تو هیچ زمینه ای نداره و باادعا و پررویی در مورد هرچی نظر میدن، فحش میدن و نقد می کنن. (تمام کارهایی که به طرف مقابل "نسبت" میدن)
خدای نکرده واسه هر هنرمندی یا آقای فراستی اتفاقی بیفته همین افراد بی سواد میگن اون هنرمند یا آقای فراستی چنان بوده و چنین بوده و... در آخر میشه بت. (و حالا یکی بیاد جلوی ستایش های بی خود رو بگیره.)
در آخر هم این که یه نفر مثل مرد اومده تسلیت گفته بدون چاپلوسی و مثل همیشه نظر خودشو داده، آقای فراستی قبل از مرگ آقای کیارستمی همین نظر رو در موردشون داشتن حالا هم همین نظر رو دارن، حالا اشکال کجاست؟؟ اینقدر به تعارف کردن و تملق عادت کردن که مریض شدن.
با بیتی از استاد یغما گلرویی بحث رو تموم می کنم:
"مادرش مرز کفر و ایمان بود، شب دعای کمیل گوش می داد
روزا که مردِ خونه بیرون بود، دل به آهنگای گوگوش می داد"

محمدپور سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 23:35

سلام
باعث تاسف است که استاد شوآف و کفتارصفتی، جناب یغما گلرویی، این مساله را مطرح کند. آن زمان که مسعودخان فراستی با مرحوم کیارستمی دوست و رفیق بوده اند این آقا کجا بوده اصلا که حالا حرف از سواد و آداب نقد می زنه.
خدا همه مون رو آبرو و فهم عنایت کنه.
با تشکر.

علی-ر سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 23:08

مرسی استاد و احسنت به این سیاست!وآفرین به اثبات زود قضاوت کردن ها و روسیاهی ماندن ها و خجل شدن بعضی از هنرمندهای قدیم و هنرمند نمای جدیدی امثال پرستویی!!!
خیلی از دوستان زود قضاوت کردند که چرا استاد فراستی به سرعت پیام تسلیت نداد ولی غافل از این بودند که هرچه استاد بخواهد باذهن خویش کلنجار برود تا جملاتی رو در خور و شایسته همچون نقدهاش،ارائه بدهد.روح استاد کیارستمی شاد و سلامتی اساتید هنر و استاد فراستی برقرار.

[ بدون نام ] سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 22:29

یغما گلرویی چه بی ادبانه پیام داده!
این جماعت که دم از ادب می زنند خود بی ادب ترند.

ناشناس سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 20:01

به نظر من اینکه اقای فراستی فیلم های مرحوم کیارستمی رو دوست ندارند عیبی نداره اما ای کاش ایشون می دونست که این اظهار عقیده در پیام تسلیت چندان زمان و جای مناسبی نداره...این طور نیست؟

تور لحظه آخری سه‌شنبه 15 تیر 1395 ساعت 18:59 http://www.123parvaz.com/Bcat14.aspx

مطالب خوبی میزارید

مطلب جالبی بود ممون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد