مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

اطلاعیه پخش برنامه هفت

http://www.cinemajournal.ir/wordpress/wp-content/uploads/2015/06/20141226114939_4.jpg


برنامه هفت از این هفته (94/11/30) به صورت زنده بر روی آنتن شبکه‌ی سه سیما خواهد رفت.

ساعت پخش این برنامه همچون گذشته ساعت 23:00 خواهد بود.

نظرات 42 + ارسال نظر
سپهر شنبه 7 فروردین 1395 ساعت 07:12

سلام؛
نوروزتان پیروز؛
تفاوت بین "ریویو (Review)" و "نقد" در چیست؟

سید جواد:
سلام.
ریویو، معرفی اجمالی فیلم و توضیحاتی درباره داستان و عوامل آن است، اما نقد نظرات یک فرد خاص (منتقد) درباره نقاط ضعف اثر است.

فریدون چهارشنبه 4 فروردین 1395 ساعت 17:48

با سلام جناب یوسف بیک
چند تا سوال داشتم، خیلی ممنون میشم اگه پاسخ این سوالا رو در اختیارمون بذارید
نظر استاد فراستی در مورد The Hateful Eight چیست؟
کتاب خوب در رابطه با فیلم نامه نویسی و شخصیت پردازی در سینما سراغ دارید؛ اگر دارید لطفا معرفی نمائید؟
بازم ازتون سپاسگزارم

سید جواد:
سلام.
هرچندسخن مستقیمی از ایشان درباره فیلم مذکور به یاد ندارم، به احتمال زیاد نظرشان مثبت نیست.
درباره کتاب هم فعلاً چیزی در ذهن ندارم. ان شاء الله دوستان دیگر کمک خواهند کرد.

. شنبه 22 اسفند 1394 ساعت 00:13

سلام . چرا سید عزیز ؟ همه هنرمند ها که علایق خودشون از این دست رو معرفی میکنن
برای مثال این لینک رو ببینید
http://www.celebrityfragranceguide.com/
درمورد دومی هم خیلی ممنون . فقط حالا که میپرسین لطف کنین این سوال رو هم اضافه کنین که درمیان فیلمسازان امروزی (خارجی و ایرانی) آیا فیلمسازی وجود داره که استاد امید به اون داشته باشه و یجورایی (حتی کم) منتظر فیلم بعدیش باشه یا آینده ای رو برای ساختن یه فیلم خوب توسط اون متصور باشه؟ اگر آره کدوم کارگردان ؟

سید جواد:
سلام.
اگر جناب فراستی خودشان زمانی تمایل به اعلام چنین چیزهایی داشته باشند، مربوط به خودشان است. اما بنده به عنوان یک شاگرد هرگز به خودم اجازه نمی‌دهم که چنین سؤال‌های زردی از ایشان بپرسم چراکه این حرکت را نامتناسب با شأن ایشان و جایگاه و نسبت خودم با جناب‌شان می‌دانم.

در مورد سؤال دوم اما چشم. حتماً آن را خواهم پرسید.

. جمعه 21 اسفند 1394 ساعت 13:39

سلام خسته نباشی سید جان
خواستم بپرسم استاد عطر مورد علاقه ای داشتن از قدیم یا خیر ؟
نظرشون رو در مورد فرهاد مهراد و فریدون فروغی هم برام نفرستادین هنوز......
تشکر

سید جواد:
سلام. ممنون.
درباره‌ی عطر اطلاعی ندارم و البته از ایشان نخواهم پرسید.
سؤالات قبلی‌تان را به دلیل مشغله‌ی بسیار زیاد جناب فراستی در این روزها هنوز از ایشان نپرسیده‌ام. مطمئن باشید که به محض پرسش، پاسخ را برای‌تان ارسال خواهم کرد.

سینا دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 20:28

اتاق بهترین فیلم امسال از نظر اقای فراستی بود؟

سید جواد:
بر اساس آنچه در برنامه هفت گفتند، بله. البته ایشان این فیلم را فیلم خوبی نمی‌دانند، اما معتقدند که تکه‌ی نخست فیلم آن را بین فیلم‎های امسال قابل توجه کرده است.

حسین پارسایی دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 00:38

سلام..
در پاسخ به دوست عزیز_کیوان_:
به نظر بنده که فیلم "سفر به ایتالیا" فیلم خوبی نیست;
بعید میدانم که نظرِ جناب فراستی به این فیلم مثبت باشد ولی در هر حال,, نظر ایشان به روسلینی مثبت بوده و هست_چندی پیش ,,از شخصِ ایشان شنیدم که از این فیلمساز تعریف کردند..
فیلمِ "رم,شهر بی دفاع" ,, در نظر سنجی چندین سالِ پیش,, در لیستِ برترین فیلمهای تاریخ سینما از نظر ایشان بود ولی بعید میدانم که امروزه این فیلم را در این لیست قرار دهند;

مهدی 123 دوشنبه 17 اسفند 1394 ساعت 00:14

سلام.
لطفا به استاد بفرمایید که فیلم های خارجی امسال یعنی 2015 کدومهاشون ارزش دیدن دارند.
حداقل 10 فیلم برتر 2015 خارجی رو از دید استاد در وبلاگ قرار بدید تا نگاه کنیم
کاشکی ارزش گذاری فیلم ها رو ادامه میدادند.
برنامه هفت هم بدون استاد ارزش دیدن نداره.

سید علی یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 13:36

سلام مدیر جان
چرا دیگه امیر پوریا به برنامه نمیاد؟

سید جواد:
سلام.
راجع به این موضوع اطلاعی ندارم.

ناشناس یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 12:38

سلام جناب کیوان
همان ناشناس کافی بود احتیاجی به روز و ساعت نیست. عرض کنم جملاتی که تقدیم شد مجموعه ی نظراتی ست که بنده در طول 6 سال شاگردی از جناب فراستی آموخته ام و عین فرمایشات جناب فراستی نیست. بنده عرض کردم روسلینی از نظر ایشان در گروه فیلمسازان مولف و صاحب سبک و جهان قرار می گیرد. از فیلمی که نام بردید ممنونم. به هر روی بنده قصد راهنمایی داشتم. سر افراز باشید.

سهیل یکشنبه 16 اسفند 1394 ساعت 00:41

سلام اگه ممکنه به آقای فراستی بگین که به افخمی پیشنهاد کنه اون آدمی که بعد از برنامه نقد دیشب اومد رو دیگه به برنامه 7 دعوت نکنن. یکی نبود بهش بگه مرد حسابی ما این برنامه رو بخاطر همین بخش نقدش و حضور فراستی هست که میبینیم ، اونوقت تو اومدی میگی چرا یه ساعت نقد گذاشتین !
به نظر من این زمان حتی کم بود و میشد درمورد سایر برندگان اسکار در بخش های دیگه نظیر بازیگری و ... هم صحبت کنن
خیلی زورمون داشت وقتی یارو اومد گفت یه ساعت نقد بیننده رو خسته میکنه . شما که با آقای فراستی در ارتباطین به ایشون بگین که این زمان رو کم نکنن و حتی بیشتر هم کنن ؛ چون بدون کمترین تعصبی میگم برنامه 7 فقط بخاطر حضور ایشون هست قابل دیدنه

(یه پیشنهاد هم که امیدوارم باز به آقای فراستی منتقلش کنین اینه که با توجه به زمان کمی که در این برنامه به بخش نقد اختصاص داده شده، بهتر هست حداکثر 2 نفر به نقد بنشینن که بتونن بیشتر حرفاشون رو بزنن ، وقتی 3 نفر میشه حتی به یکیشون واسه صحبت کردن زمانی نمیرسه. اگه بنظر من باشه حضور خود آقای فراستی کفایت میکنه چون بقیه منتقدها که روبروشون میشینن رویکردی کاملا خنثی دارن) پس لطف کنین هم به ایشون بگین که زمان نقد برنامه رو کم نکنن -یعنی روی این امر به تهیه کننده برنامه اصرار کنن- و هم اینکه به حضور دو نفر در بخش نقد اکتفا کنن
متشکر

سید جواد:
سلام.
چشم. حتماً فرمایشاتتان را به ایشان منتقل خواهم کرد.

کیوان شنبه 15 اسفند 1394 ساعت 19:04

سلام
از جناب "ناشناس جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 14:26" (ببخشید دیگه نمی دونستم چطور باید خطاب قرار بدم!!) می خواستم بپرسم که این جملات کوتاهی که در توضیح این فیلمسازها آورده اید مستقیما نظر جناب فراستی ست که از جایی نقل شده یا خیر؟ ممنون.
ضمنا در مورد روبرتو روسلینی خاطرم هست در کافه راندوو که از ایشان سوال کردم نظرشان در مورد فیلم "سفر به ایتالیا" و بطور کل نسبت به این فیلمساز بزرگ مثبت بود.

hooshang شنبه 15 اسفند 1394 ساعت 02:49

نقد اسپاتلایت و The Big Short توو برنامه هفت خیلی خوب بود. واقعا این دو فیلم مضمون زده هستن. The Big Short که مضحکه. بنظرم با اختلاف بدترین فیلمهای کاندید اسکار بودن. با جناب فراستی موافقم room بهترین فیلم بود. بعد از اینکه فیلم بد مریخی رو دوست داشتن الان شدن منتقد مورد علاقه من
امیدوارم نقد room رو بزودی ببینیم
سپاس

ناشناس جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 21:35

این فیلم هاى مهم تاریخ سینما هم سالها تحت عنوان "شاهکار" تعریف و تمجید شده اند اما فاقد ارزش هنرى اند:
همشهرى کین-اورسن ولز
کابینه دکتر کالیگارى-رابرت وینه
راننده تاکسى-مارتین اسکورسیزى
پالپ فیکشن-کوئنتین تارانتینو
هشت و نیم-فدریکو فلینى
راشومون-آکیرا کروساوا
جویندگان طلا-چارلى چاپلین
مُهر هفتم-اینگمار برگمان
چشمان بازِ بسته-استنلى کوبریک
وریدیانا-لوئیس بونوئل
جاده مالهالند-دیوید لینچ
٢١ گرم-آلخاندرو گونزالس ایناریتو
آرواره ها-استیون اسپیلبرگ
پیانیست-رومن پولانسکى
جدایى نادر از سیمین-اصغر فرهادى
خانه دوست کُجاست-عباس کیارستمى
هامون-داریوش مهرجویى

ناشناس جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 19:57

سلام بر شما جناب کریمی
فریاد/ماجرا/شب/کسوف/صحرای سرخ/آگراندیسمان/زابریسکی پوینت/حرفه: خبرنگار/فراسوی ابر ها از آثار دیده شده آنتونیونی هستند. جناب فراستی هیچکدام را دوست نداردند. اساسا به همان دلیلی که عرض شد. البته آنتونینی فیلمی به نام "اسرار اوبروالد" دارد که نمی دانم جناب فراستی آن را دیده اند یا خیر. متفاوت است. سرگرم می کند. البته به شکل محدود.
مشکل بزرگ قاعده بازی طولانی بودن زمان فیلم در روایت قصه است. می توانید مقاله فرانسوا تروفو در کتاب "دیالیکتیک نقد" را در مورد این فیلم مطالعه بفرمایید.

حسین پارسایی جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 19:22

سلام.
چند فیلمِ مهم آنتونیونی: شب_کسوف_آگراندیسمان_حرفه ,خبرنگار ..
چند فیلم مهم تارکوفسکی: ایثار_آینه_استاکر..

احمد کریمی جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 18:59

ممنون از ناشناس و اقای پارسایی که بهم جواب دادن و کمک کردن
ولی من به فیلم مهم هم اشاره کردم که امکان داره فیلمی مهم باشه ولی خوب نباشه
برای مثال قاعده بازی رنوار و ماجرای انتونینی مهم هستند.
به هر حال من رو شرمنده کردین

ناشناس جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 14:26

روسلینی: فیلمساز درجه یک. رُم شهر بى دفاع/ پاییزا/استرومبولى و بسیارى از فیلم هاى دیگرش قابل دیدن و لذّت بردن هستند.
انتونینی: فیلمساز بسیار بدى ست. تفکّرش به نهیلیسم پانکى شبیه است. مُدرنیسم هم نمى فهمد. سینما بلد نیست و به جاى آفرینش حس، گوشه گیرى مخرّب را تبلیغ مى کند.
برسون: فیلمساز بدى نیست اما عمدتاً نیمه دوم فیلم هایش را خراب مى کند خصوصاً در پول و جیب بُر.
تارکوفسکی: فیلم خوب ندارد چون مدیومش سینما نیست. (لحظاتى اندک از آندره روبلِف با اغماض کار مى کُند) اما کتاب و مصاحبه هاى خوب چرا.
انجلوپولوس: فیلم خوب ندارد
رنوار: توهم بزرگ/گردشى در ییلاق فیل هاى خوبى هستند.
ویسکونتی: یک فیلمساز درجه یک دیگر. مرگ در ونیز/سِنسو/ پلنگ/زمین مى لرزد/روکو و برادرانش فیلم هاى خوبى هستند.

حسین پارسایی جمعه 14 اسفند 1394 ساعت 13:26

سلام.
در پاسخ به دوست عزیز_احمد کریمی_:
استاد نظرِ متفاوتی به این شش فیلمساز دارند.
حسابِ این سه فیلمساز_رنوار,ویسکونتی,روسلینی_را باید از تارکفسکی,برسون,آنجلوپلوس جدا کرد.
استاد در دهه 60 قرار بود,برای ده فیلمسازِ مولف,,کتاب در بیاورند..رنوار و روسلینی هم در این فهرست ده نفره بودند..
به توهم بزرگ نمره 2 از 4 داده اند,نظرشان به انسان حیوان نما,,
هم مثبت بود..
نظرشان به این دو فیلمِ روسلینی هم مثبت بود(آلمان سال صفر,
رم, شهر بی دفاع)
از ویسکونتی هم در چندجا تعریف کرده اند و نظرشان به این دو فیلم ویسکونتی مثبت است..(روکو و برادرانش_یوزپلنگ)
ولی نظرشان به تارکفسکی و آنجلوپلوس کاملا منفی ست ,حتی کتابِ "هیچکاک همیشه استاد" را در مقابلِ طیف سینمایی طرفداران سینمایِ مثلا معناگرایِ تارکفسکی ,, منتشر کردند..
به تازگی به دو فیلم جیب بر و پول از روبر برسون هم نمره 0 داده اند ولی قبلا_دهه 60 و 70_نظر مثبتی به برسون داشتند ..

حسین پارسایی پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 23:43

سلام.
از دوستانِ وبلاگی ,,کسی در جلسه تحلیلِ فیلم گزارش یک قتل,پره مبینجر, حضور داشته؟
نظرِ استاد و میخوام بدونم ؟

ناشناس پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 17:25

فیلم های کوروساوا:
ریش قرمز 2.5
هفت ساومرایی 3
درسو اوزالا 3
آشوب 2
سوگاتا سانشیرو 3
سریر خون 2
یوجیمبو 1
رویاها 0
کاگه موشا 1.5
مادادایو 0

احمد کریمی پنج‌شنبه 13 اسفند 1394 ساعت 00:25

سلام سیدجان
خسته نباشی
اگه میشه یکی دوتا یا حداکثر سه تا از فیلمای مهم یا خوب روسلینی، انتونینی، برسون، تارکوفسکی، انجلوپولوس، رنوار، ویسکونتی از نظر استاد رو بگین یا اگه اطلاعی ندارین نظر استاد رو خودتون بگین تا ببینم
چون از این کارگردانها تا الان چیزی ندیدم فیلمای مهمشون رو نمیدونم که به جدول ارزش گذاری برم و استاد به بیشتر اینا صفر دادن
ممنون

سید جواد:
سلام.
چشم.

حسین پارسایی چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 22:02

سلام;
دوست عزیز,,اگر مقدور بود به جناب فراستی بگید ,, با آقای افخمی صحبت کنند که به بخش نقد توجه بیشتری بشه..کم مایه ست و آخرِ وقت..البته مطلعم که جناب فراستی با ما هم نظره ولی ....
تشکر;

حسین پارسایی چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 15:15

سلام.
در ادامه پاسخ به دوست عزیز_امیرحسین_:
بدنام ,هیچکاک(4 ستاره)
نامه از زنی ناشناس,افولس(3.5 ستاره)
تراموایی بنام هوس-آرزو-,الیا کازان,(2.5 )
کفشهای قرمز,مایکل پاول(2.5 )
پرنده باز الکاتراز(2 )
توهم بزرگ,ژان رنوار(2)
روکو و برادرانش,ویسکونتی(2)
تصادم,پل هگیس(2.5 )
در بین فیلمهای ایرانی هم به این فیلمها علاقه دارند.
مهاجر_دیده بان_باشو غریبه کوچک_نیاز_بچه های اسمان_کافه ستاره_سفر به چزابه_روزهای زندگی_دهلیز_زندگی خصوصی آقا و خانم میم_عیار 14_شبهای روشن_زندگی مشترک اقای محمودی و بانو_طلا و مس_لیلی با من است و..

میلاد سعادتی چهارشنبه 12 اسفند 1394 ساعت 00:18

سلام اقا سید جواد
این هفته کوچه بی نام نقد میشه تو هفت یا ادامه شنواره است؟
لطفا یه خبرى بگیرید برامون در این مورد
خیلی ممنون

سید جواد:
سلام.
چشم. (بعید می‌دانم کوچه بی نام نقد بشود این هفته.)

محمد سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 16:45

سید جواد:
سلام.
آقای فراستی دیگر امتیازدهی نمی‌کنند.
--------

چرا؟؟؟

سید جواد:
بنده دلیلش را نپرسیده‌ام؛ فقط اجرای دستور می‌کنم.

احمد کریمی سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:28

سلام
مشکل دوستی که ارزش گذاری بعضی فیلمها رو پیدا نکردن اینه که فایل های pdf رو نمیشه اونجوری سرچ کرد.

حسین پارسایی سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 15:25

سلام.
در پاسخ به دوست عزیز_امیرحسین_:
4 ستاره=عالی ,, 3 ستاره=خیلی خوب ,,2 ستاره=خوب ..
عمده فیلمهای مورد علاقه ایشان از چند کارگردان معتبر کلاسیک و مدرن است(هیچکاک,فورد,برگمان,کوراساوا,وایلدر,کاپرا و..)
آثار آلفرد هیچکاک:
سرگیجه-روانی-پنجره پشتی-مرد اشتباهی(4 ستاره)
پرندگان-بیگانگان در ترن-مارنی-قایق نجات-شمال از شمال غربی(سه ستاره)
آثار جان فورد :
خوشه های خشم-محبوبم کلمنتاین-جویندگان-چه سرسبز بود دره من-چه کسی لیبرتی والانس را کشت-مردآرام.(4 ستاره)
دلیجان-آخرین هورا(3 ستاره)
آثار اینگمار برگمان :
توت فرنگی های وحشی-فریادها و نجواها-فانی و الکساندر-ساراباند(4 ستاره)
متفرقه :
بیلی وایلدر >> آپارتمان-ایرما خوشگله(3 ستاره)
فرانک کاپرا >> چه زندگی شگفت انگیزی(4 ستاره)-در یک شب اتفاق افتاد (2.5 ستاره)
ویلیام وایلر>> بهترین سالهای زندگی ما(3 )-داستان کارآگاهی(3.5 )
فدریکو فلینی>> جاده-آمارکود(3.5 )
هاوارد هاکس-ریو براوو(3.5 )-هاتاری(3 )
مغازه گوشه خیابان,ارنست لوبیچ(3)_تنها یک بار زندگی میکنیم,فریتز لانگ(3.5)
حفره,ژاک بکر(3)_ارتش سایه ها,ژان پیر ملویل(3)
راههای افتخار-دکتر استرنج لاو,کوبریک(2.5)
فیلمهای کوراساوا هم هست که بنده نمرشان را به خاطر ندارم.
سریر خون-دراسوازالا-هفت سامورایی-آشوب-ریش قرمز و..(کوراساوا)
و .....

... دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 22:21

سلام. لیستهای امتیاز دهی وبلاگ کامل نیستن . چند روز پیش که چک کردم (حتی چند بار با گزینه Find مرورگر ) نتونستم فیلمهایی که قبلا امتیاز استاد به اونها رو دیده بودم رو پیدا کنم

سید جواد:
سلام.
راستش نمی‌دانم مشکل کجاست. بنده دوباره چک کردم. همه اش هست. شاید بخش جستجو دچار مشکل شده باشد.

ali دوشنبه 10 اسفند 1394 ساعت 12:13

لطفا از اقای فراستی بخواین چندخطی درباره نامزدای اسکار بنویسن.چرا درباره جشنواره فجر و مزخرفات توش اینقدر بحث میکنن ولی توجهی به مهمترین رویداد فصل جوایز دنیا ندارن؟!

محمد یکشنبه 9 اسفند 1394 ساعت 13:39

سلام آقای یوسف بیک
امتیاز فیلمهای درخواستی که در بخش امتیازدهی و سینمای کلاسیک موجود نبودن.

1. The Deer Hunter (Michael Cimino) 1978
2. Pan's Labyrinth (Guillermo del Toro) 2006
3. Kontroll (Nimród Antal) 2003
4. Let the Right One In (Tomas Alfredson) 2008
5. Ran (Akira Kurosawa) 1985
6. Macbeth (Roman Polanski) 1971
7. Serpico (Sidney Lumet) 1973
8. Nikita (Luc Besson) 1990
9. Dances with Wolves (Kevin Costner) 1990
10. Gangs of New York (Martin Scorsese) 2002
11. The Machinist (Brad Anderson) 2004
12. Stay (Marc Forster) 2005
13. El topo (Alejandro Jodorowsky) 1970
14. Pola x (Leos Carax) 1999

سید جواد:
سلام.
آقای فراستی دیگر امتیازدهی نمی‌کنند.

حامد شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 18:49

سلام.حتما این پیام منو به آقای فراستی برسونین.
ما برنامه هفت رو فقط به خاطر ایشون و نقداشون نگاه میکنیم و از اول که هفت شروع میشه تا آخرش منتظر ایشونیم.متاسفانه مشکل خیلی بزرگ برنامه هفت اینه که برنامه ریزی درستی ندارن.الآن 3 هفته است که قراره استاد جمع بندی جشنواره رو داشته باشن اما نمیشه.اگه میشه به استاد بگین که به آقای افخمی بگن به جای هدر دادن وقت روی بعضی چیز های واقعا زاید وقت بیشتری رو به بخش نقد اختصاص بدن یا حداقل به حرف خودشون عمل کنن.ضمنا در مورد بخش نقد هم اگه میشه به استاد بگین که یا دو نفره نقد کنن با به بقیه منتقدین بگن که یه راس برن سر اصل مطلب مثل خود آقای فراستی.
باز هم تاکید میکنم که اگه میشه حتما این پیام من رو به طور کامل به آقای فراستی نشون بدین.ممنون.

سیدمحمد شنبه 8 اسفند 1394 ساعت 02:22

سلام امشب واقعا تو برنامه هفت به مخاطب توهین شد چند هفتست که نقد فیلم زیر ده دقیقه وقت براش درنظر گرفته شده بخشی که قطعا پر مخاطب ترین قسمت برنامست از استاد درخواست کنید به این شرایط تن ندن نصف هفت شده خبرهای بیهوده ای که تو تمام سایتا میشه خوند وقت منی که منتظر نقدم رو هدر میدن ودر اخر هم زمانی برای نقد فیلم باقی نمیمونه

امیرحسین جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 04:13

سلام. میشه یه لیست کاملی از محبوب ترین فیلم های آقای فراستی (خارجی) بدید؟! ایرانی ها رو خودم میدونم چون ایشون بارها گفته شبهای روشن و دیده بان و مهاجر رو دوست داره.
اگه این لینک در وبلاگ موجوده لطفا لینکش رو بذارید. ممنون

در ضمن برنامه هفت با حضور دوباره ایشون خیلی خوب شده

سید جواد:
سلام.
می توانید به بخش "جدول امتیازدهی" وبلاگ مراجعه کنید.

احمد کریمی جمعه 7 اسفند 1394 ساعت 02:14

سلام
روبر برسون، روسلینی، بونوئل، ویسکونتی، آنتونینی، تارکوفسکی
سیدجان از کارگردان های بالا دو سه تا از بهترین ها یا مهمترین فیلماشون رو از نظر استاد (و اگه یادتون نمیاد یا چیزی نگفتن) با نظر خودتون رو واسم بگید تا ببینم. اخه زیاد وقت ندارم.
چند روز پیش رفتم کافه، استاد رو دیدم، شما نبودید تا زیارتتون کنم.
ممنون

محمد چهارشنبه 5 اسفند 1394 ساعت 10:49

سلام
سید جان لینک زیرو چک کن لطفا
http://frasati.blogfa.com/post-57.aspx

تمامش صحبتهای آقای فراستی هستن یا نظرات شخصی هم توش وجود داره؟
اگه همش نظرات آقای فراستیه مصاحبس یا مقاله یا یادداشت یا گزارش جلسه؟
اگر مقاله ست کجا و کی چاپ شده؟ آیا یک مقاله ست یا جمع آوری چندتا؟
هیچ توضیحی نداره
و با توجه به اهمیت و خاص بودن مطلب هر توضیحی فکر میکنی لازمه خودت بگو

سید جواد:
سلام.
مقاله‌ی "سینمای ملّی- سینمای جهانی" در کتاب "لذت نقد" چاپ شده است. مطلبی که شما به آن اشاره کرده‌اید توسط مدیر محترم پیشین وبلاگ درج شده است و بنده لینکی که داده‌اید و مقاله‌ی مذکور را مقابله نکرده‌ام و نقاط اشتراک و افتراق آن را دقیقاً نمی‌دانم. به هر حال، جهت مطالعه‌ی متن موثق و اصلی به همان کتاب "لذت نقد" مراجعه بفرمایید.

سعید سه‌شنبه 4 اسفند 1394 ساعت 11:00

سلام خدمت آقای یوسف بیک
استاد نظرشون درباره فیلم های تجربی(اکسپریمنتال وآوانگارد و ...) چیه؟و اصلا با ساخت چنین فیلم های موافق هستند یا خیر؟
در ضمن یک سوالی از قبل پرسیده بودم که جوابشو ندادید
سوالم این بود که استاد چه تعریفی از هنر ،سینما و فیلم دارند.
باتشکر

سید جواد:
سلام.
ــ ایشان با ساخت هر فیلمی که فیلمسازش توانایی ساخت آن را داشته باشد، مشکلی ندارند. معنای "توانایی ساخت" از نظر ایشان البته چیزی است که باید با دنبال کردن نظریات و نوشته‌هایشان به آن دست یافت.
ــ پاسخ پرسش پیشین‌تان را همان روزها به ایمیل‌تان ارسال کردم.

احمد کریمی دوشنبه 3 اسفند 1394 ساعت 12:58

سلام سیدجان
من از اعضا گروه فیلم وعکس دانشگاه علامه طباطبایی هستم. می خواستم ببینم میشه ترتیبی داد تا استاد تشریف بیارن دانشگاه علامه؟؟
ممنون

سید جواد:
سلام.
باید با خودشون هماهنگ کنید (از طریق تماس با کافه).

حامد یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 23:47

سلام.من یک فیلمنامه فیلم کوتاه نوشتم.میخواستم ببینم اگه میشه ایمیلتونو برام بگین که براتون بفرستمش بعد هم خودتون و هم آقای فراستی بخونیدش و نظرتونو به ایمیلم بفرستین.

سید جواد:
سلام.
آقای فراستی هیچ فیلمنامه‌ای را برای خواندن قبول نمی‌کنند.

اِس ای یکشنبه 2 اسفند 1394 ساعت 01:43

سلام خدمت مدیر عزیز
آقا، نوشته رو که براتون ایمیل کردم به دست جناب فراستی رساندید؟

سید جواد:
سلام.
هنوز خیر، ولی ان شاء الله همین روزها این کار را خواهم کرد.

میلاد شنبه 1 اسفند 1394 ساعت 14:08

سلام
چه فیلمهای نقد شد؟

سید جواد:
سلام.
برنامه، جمع بندی جشنواره بود. نقد فیلم نداشتند.

ابی جمعه 30 بهمن 1394 ساعت 21:29

سلام.
لطفا مثل سال گذشته ترتیبی داده شود که سوال هایمان درباره جشنواره بپرسیم.
لطفا ستاره های ایشان به آثار جشنواره را هم بپرسید

حسین پارسایی پنج‌شنبه 29 بهمن 1394 ساعت 22:03

سلام..
همچونن ;
تصحیح شود ..

سید جواد:
سلام.
ممنون.
اصلاح شد.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد