مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

سخنان فراستی در کمیسیون فرهنگی + واکنش فرخ نژاد و قاسم خانی


http://media.jamejamonline.ir/Media/Image/1395/12/02/636231870800623748.jpg


به گزارش جام جم آنلاین قرار بود هفته گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی جلسه ای با دبیر جشنواره فجر و رئیس سازمان سینمایی برای ارزیابی این دوره از جشنواره داشته باشند که این جلسه به دلایلی عقب افتاد. دیروز اما کمیته فرهنگ، هنر و رسانه کمیسیون فرهنگی هم قرار بود جلسه ای با منتقدان جشنواره داشته باشد که از سه منتقد دعوت شده تنها مسعود فراستی در این جلسه حضور داشته است.

فریدون جیرانی و احمدرضا احمدی به واسطه این که این دعوت تنها یک روز قبل از جلسه انجام شده است ب دلایل زمانی نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند تا مسعود فراستی به تنهایی بار انتقاد از جشنواره فیلم فجر را به دوش بکشد!

از نمایندگان حاضر در این جلسه نیز به نام هایی چون علی مطهری، احمد سالک، احسان قاضی‌زاده هاشمی، احد آزادی‌خواه و سید صادق طباطبایی نژاد بر می خوریم.


مسعود فراستی در مجلس چه گفت؟
مسعود فراستی در این جلسه جشنواره سی و پنجم را ضعیف ترین دوره جشنواره در تمام سالهای برگزاری عنوان کرده است و داوران دو تابعیتی را هم معضلی برای داوری دانسته است.
سید صادق طباطبایی در گفتگوی کوتاهی درباره حرف های مسعود فراستی به خانه ملت گفته است: « آقای فراستی معتقد است؛ انتقادهای خودش و آقای افخمی و البته جریان رسانه‌ای ایجاد شده، سبب تغییر رای هیات داوران و اهدا بهترین سیمرغ‌ها به فیلم «ماجرای نیمروز» شده، در واقع هیات داوران در ابتدا چنین تصمیمی نداشته است.»
طباطبایی‌نژاد در ادامه در قبال این اظهار نظر اثبات نشده فراستی، این اتفاق و تغییر تصمیم هیات داوران به دلیل اعتراض‌های فراستی و بهروز افخمی را نشان از عدم تبحر این هیات دانسته است چراکه در غیر این صورت بر رای خود پافشاری می‌کردند: «این منتقد سینما با انتقاد جدی به فیلم سینمایی «گشت ۲» این فیلم را اثری مستهجن خوانده که نمی‌توان به اتفاق خانواده به تماشای آن نشست، لذا قرارشد این فیلم قبل از اکران توسط کمیسیون دیده شود.»
نایب رئیس کمیته فرهنگ، هنر، رسانه کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داده است: «به گفته آقای فراستی در این دوره کپی‌برداری بیش از حدی از فیلم «ابد و یک روز» شده و این فیلم‌ها معضلات اجتماعی را نکنت‌بار و اغراق‌آمیز نشان داده‌اند، اما با این وجود از سوی مسئولان جشنواره برای حضور در بخش‌های مختلف انتخاب شدند.»
«آقای فراستی به اصل سینما به معنای دولتی که در آن بازگشت هزینه اهمیتی ندارد نیز انتقاد داشت و خواستار حرکت به سمت سینمای خصوصی با گردش اقتصادی از طریق فروش و استقبال مخاطبان بود.»
«اکنون نیز با وجود اعمال ممیزی‌ها، شاهد تولید فیلم‌های بسیاری بدون رعایت شئونات هستیم و حتی به تازگی فیلمی که برای زنان کلاه گیس گذاشته‌اند، ساخته شده است.»

سه فیلم در کمیسیون فرهنگی به نمایش در می آید
با توجه به حرف های مسعود فراستی فیلم های «گشت ارشاد2» ساخته سعید سهیلی و البته فیلم «کاناپه» اثر کیانوش عیاری با انتقاد تند این منتقد در جلسه کمیته هنر کمیسیون فرهنگی رو به رو شده است تا جایی که احتمال بازبینی این دو فیلم به همراه فیلم ماه «گرفتگی» و البته شایعه عدم نمایش عمومی آن به گوش می رسد.
سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این رابطه به جام جم آنلاین می گوید: بعد از جلسه یک ساعت و نیمه با آقای فراستی قرار بر این شد که سه فیلم «گشت ارشاد»، «کاناپه» و «ماه گرفتگی» برای اعضای کمیسیون فرهنگی به نمایش درآید تا کمیسیون فرهنگی درباره آن نظرات خود را بدهد.»
«ماه گرفتگی» ساخته مسعود اطیابی فیلمی است که درباره اتفاقات انتخابات سال 88 ایران ساخته شده است.


شاید بودجه سازمان سینمایی کاهش یابد
سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی هم اشاره دارد و به جام جم آنلاین می گوید: ما می خواستیم جلسه با منتقدان در کمیسیون با سازمان سینمایی مشترک باشد که از آنجایی که این سازمان می خواست بیشتر به گزارش کار و غیره بپردازد تصمیم بر آن شد که ما در ابتدا منتقدین را دعوت کنیم و البته دیدگاه های مکتوب حدود 8 نفر از سینماگران اعم از کارگردان و نویسنده و بازیگر را هم در رابطه با جشنواره فجر دریافت کردیم و امروز جلسه کمیسیون فرهنگی را با آقای ایوبی رئیس سازمان سینمایی و البته آقای حیدری دبیر جشنواره فجر برگزار خواهد شد.»
او در رابطه با موضوع جلسه گفت: «مطالب و نقدهای جدی در فرآیند جشنواره فیلم فجر اعم از تولیدات، کیفیت فیلم ها و همچنین منابع هزینه کرد جشنواره در این جلسه بررسی خواهد شد.»
این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس این جلسه را جلسه نظارتی کمیسیون دانست و به جام جم آنلاین گفت: درباره اعتبارات ساازمان سینمایی برای فیلم ها بحث خواهیم کرد و خروجی اعتباراتی که تا به الان توسط سازمان سینمایی و بنیاد فارابی هزینه شده بررسی می شود و نکته بعدی بحثی است که به صورت ویژه به آن نگاه خواهیم کرد اثرکرد این بودجه در بودجه پیشنهادی برای سال بعد است.
به گفته هاشمی بحث اصلی بودجه 130 میلیارد تومانی سازمان سینمایی است که آیا ما اصولا خواهان سینمایی بر پایه یکسری فیلم های بی کیفیت و بحث برانگیز هستیم یا خیر و البته بحث دوتابعیتی بودن داوران هم در این جلسه بررسی می شود.


نامه حمید فرخ نژاد (تهیه کننده «گشت 2»)
در واکنش به اظهارات مسعود فراستی

داری چیکار میکنی با خودت مرد؟ کجا داری میری؟ خدا شاهده دلم گرفت ، نوشتن جون کلامو ادا نمیکنه ، اینی که میگم به ولله تحقیر توش نیست ولی دلم بحالت سوخت ، با خودم گفتم اگه قراره پیر شیم و غم نون به ادم فروشی بکشونتمون ، بارالها خودت ترتیبمونو بده تا هنوز واسه خاطر نون مجبور نشدیم چارپایه کش اعدامی شیم ، خودت اقایی کن و خلاصمون کن ، ،تلخ بودی و بی ادب ، لیچار بار همه میکردی با راه و بی راه ، صواب و نا صواب ، حق و ناحق ولی هر چی بود تو خودمون بود ،دمتم گرم ،حالا یه سکه بالا یا پایین تو خودمون بودیم ، ولی مرد حسابی چغلی همکاراتو اینور اونوربردن دیگه خدایی اخرشه ، خدایا بحق بزرگیت هیچ تنابنده ایی رو این جوری ازمایش نکن ، دلم برات سوخت اقا مسعود ، همه گناه گردن تو نیست ما هم کم گذاشتیم ، مطمئنم خیلی گیری وگرنه اینجوریش رو دیگه نمیومدی ، ما کم گذاشتیم ، خدایشش خیلی وضع مالیمون توپ نیس ولی هزار بار شکر اینقد ته جیبمون معرفت هست که اگه دوست و اشنامون گیره، جهت رفع احتیاجش کمک کنیم ،یا نه هزار بار کردیم بازم میکنیم ، دست جلو هموطنامون دراز میکنیم و یه شماره کارت می نویسیم از خلق الله کمک میگیریم، خدا وکیلی هنوز اینقد ادم با مرام و معرفت هست که نزارن یه مرد به نامردی بیفته ،سراغ دارم.
دنیای بدیه اقا مسعود ولی ادم بازم پیدا میشه، با مرام و معرفت بازم پیدا میشه، میدونم اینقد گیر بودی که خودتو توجیه کردی ، فدای سرت ، ولی ایندفه اگه بازم گیر کردی خواستی بفروشی ، به خودمون بفروش ، لااقلش اینه که بین خودمون میمونه مثه دفعات قبل ، مثه خیلی وقتا ، خدا هیچ مردی رو خوار نکنه صلوات بفرس.

واکنش مهراب قاسم خانی
ضمن انتشار نامه فرخ نژاد

من همیشه کپشنامو خودم مینویسم ولى اینبار هر چى فکر کردم دیدم چیزى بهتر از متنى که حمید فرخ نژاد نوشته به فکرم نمیرسه.

پ.ن: جلوى اینو نگیرن پس فردا واسه خود شیرینى و اثبات اهلى شدگى جلیقه انفجارى هم میپوشه میره خانه سینما خودشو میترکونه

واکنش سیّد ضیاء هاشمی

در هیئت انتخاب نظر همه اعضا درباره فیلم «گشت۲» مثبت بود. هر کسی می گوید تماشای «گشت۲» برای خانواده مناسب نیست مشکل روحی دارد.

نظرات 18 + ارسال نظر
میلاد پنج‌شنبه 5 اسفند 1395 ساعت 13:22

به نظرم جناب فرخ نژاد بشدت فرافکنی کردند...
فراستی یک نظری رو در کمیسیون مجلس در مورد فیلم گشت ارشاد 2 داده...
بشخص اصلا ارزش نمی بینم فیلمای ایرانی رو ببینم تا بخوام نقدشون رو هم بخونم
شناختی که از فراستی دارم فیلمای کارگردان های قبلی مثل استنلی کوبریک و ریدلی اسکات رو بسیار زییا نقد می کنه و فیلمایی مثل جان فورد و ایگمار برگمان رو بسیار موشکفانه بررسی می کنه (طوری که به جرات می تونم بگم هیچ منقد ایرانی چنین قدرتی نداره...)
جواب نقد رو با نقد باید داد نه با تخریب شخصیتی

میلاد سعادتی چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 03:19

سلام
درود به تو لستاد
درود به شجاعتت
تو دوره اى که بعضیا میترسن حتی نظراتشوت رو راجع به فیلمی بیان کنند این همه شجاعت قابل تحسینه, دارى یه تنه جلوى خیلی. چیزا وای میستی. بزا بگچ منتسب به فلان جل و فلان کسی مهم نیست ما که مخاطبتیم باید بدونیم خمه کارتت از روى صداقته که میدونیم
افتخار میکنم که دارم به عنوان یه شاگرد ازت نقد,شجاعت و سینما یاد میگیرم

حشمتی فر چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 02:03

یادم میاد سر شهید آوینی آقای فراستی یه بحثی داشتند با اکبر نبوی ( به گمانم در سینما فلسطین بود) در آنجا جناب نبوی گفتند بیماری به جان منتقدان و روشنفکران افتاده به نام ادبیات چپ مارکسیستی!!!! حالا یک سری از دوستان هم مثل اکبر نبوی به هر لحن صریحی میگن مارکسیستی!!! این عزیزان بهتره یه دور تاریخ فلسفه رو ورق بزنند، تاریخ زیبایی شناسی نیز همینطور تا کمی بفهمند لحن صریح به ایدوئولوژیک بود منتقد ربطی نداره. چون قطعا جهان بینی با ایدولوژیک بودن یکی نیست. اینکه دوستان بخوان ژست اپوزوسیون بگیرن و بگن چرا ایشون رفتند مجلس و .. اصلا مناسب این جمع وبلاگی نیست. بین فیلم بد و اشغال فرقی هست که باید منتقد این فاصله رو مشخص کنه، میخواد سر کلاساش در کافه باشه یا مجلس. وقتی که بعضی از عزیزان نکته به این سادگی رو متوجه نمیشن بهتره اصلا دنبال هنر نروند. این جوسازی ها از دو طرف دو باریگری که دیگه به نظر بنده چیزی ازشان باقی نمانده و کمدی نویس درجه سه تلویزیون که قطعا فرسنگها با برادرش
فاصله دارد اصلا در حدی نیست که آقای فراستی حتی بخوان جوابی بدهند، در نتیجه به نظرم دوستان به جای این حرفا بنشینند فیلم ببینند که قطعا از این حواشی ابلهانه جذابتر است.

علی چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 01:11

جناب فراستی از مخالفین سرسخت آقای احمدی نژاد و خصوصاً سیاست های اقتصادی شان بوده و هستند.

تحریفی در کار نیست. در مصاحبه با برنامه کافه میکس میگن به روحانی و برجام رای دادم..به رئیس جمهور قبلی هم به شدت اعتقاد دارم..از نظر اقتصادی چون اقتصاد دونم

نقل قول مستقیم از فیلم برنامه..خواستین این قسمت رو آپلود میکنم

سید جواد:
پس باید عرض کنم که «خوب دقت کنید لطفاً و خوب بشنوید حتماً».
جمله ای که شما نقل می کنید، مربوط به ثانیه 29 از دقیقه 10 آن مصاحبه است. بار دیگر گوش کنید. واژه ای که ایشان می گویند «اعتقاد» نیست؛ «انتقاد» است.

علی چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 00:58

ایشون که به قول خودشون اقتصاد دون هستن و احمدی نژاد رو هم در قضیه اقتصاد خیلی قبول دارن، متوجه نمیشن مجلس در صدد کنترل بیشتر سینمای ایرانه و از جنجال های اخیر سواستفاده میکنه برا اعمال فشار؟ نمیدونه سخنان تند ایشون در مجلس ممکنه دستاویزی بشه برا توقیف یه فیلم و این بده؟ ایشون که انقدر مصلحت بلده که بگه سر فیلم ملک سلیمان رعایت کردم به توصیه ضرغامی، ولی اینو متوجه نمیشه هدف مجلس از دعوتش چی بوده؟

سید جواد:
اولاً لطفاً تحریف نفرمایید! جناب فراستی از مخالفین سرسخت آقای احمدی نژاد و خصوصاً سیاست های اقتصادی شان بوده و هستند.
ثانیاً لطفاً تحریف نفرمایید! ایشان به دلیل مطلحت اندیشی درباره ملک سلیمان رعایت نکردند؛ به درخواست یک مدیر محترم، احترام گذاشتند اما حتی اندکی از نظر خود را نسبت به فیلم کتمان نکردند.
ثالثاً لطفاً دقّت بفرمایید! ایشان بارها گفته اند که نظر خود را جلوی هر کسی هم که باشد اعلام می کنند. اینکه دیگران چه قصد و منظوری دارند و چه استفاده ای از سخنان حق ایشان می کنند، مسؤولیتش با ایشان نیست و این امری بسیار بدیهی و عیان است.

سیاوش چهارشنبه 4 اسفند 1395 ساعت 00:50

من به عنوان مخاطب استاد فراستی هیچ نگرانی ای درباره ی ایشان ندارم.چون میدونم که آدمی نیستند که خودشون رو وارد این کثافت کاری رسانه ای بکنند.ایشون کار خودش رو میکنه و با اینا وارد درگیری نمیشه.
صحبت های فرخ نژاد،پرستویی و ... بیشتر قابل ترحم بودند تا قابل تامل

سید جواد:
درود بر شما و مرحبا به شعورتان.

ناشناس سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 23:33

تریبون به آدم قدرت بی حدی میده
مسعود خان گند زدید.توضیح بدید لطفا

سید جواد:
توضیحی لازم نیست. همه چیز عیان است: مسعود فراستی یک بار دیگر با شجاعت نظر خود را اعلام کرده و با شانتاژ عده ای کبکِ ترسو مواجه شده است.

بزرگمهر سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 20:00

کدوم نون خوردن ؟ مگه از رفتن ایشون به کمیسیون فرهنگی مجلس اونم تازه زمانی که خود نماینده ها از ایشون دعوت کردن چیزی بشون می رسه ؟؟!!! بجای اینکه قبول کنن فیلم شون درپیت ه مدام شانتاژ و هیاهو ...

محسن موسوی کناری سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 19:35

سلام آقای یوسف بیک
خسته نباشید
بنده امروز به تمام سایت های خبری که میشنا ختم رفتم و درباره ی صحبت های آقای فراستی نظر شخصی ام را گفتمم.معتقدم دوستان هیچکدام توانایی نشستن جلو ایشان چه در کافه و چه در هر رسانه ای را ندارند.البته منتقدین قدیمی این توان را تا حدی دارند. از شما میخوام به دلیل نزدیک بودن به ایشون یه توضیح مختصر و کوتاه در مورد واژه ها بگیرید زیرا اگر توضیح داده شود این جماعت به اصلاح روشنفکر و مودب کم سواد کمی قلق کار دستشان میآید.
بی نهایت از حضرت عالی ممنونم
محسن موسوی کناری

سید جواد:
البته بنده هیچ امیدی ندارم که این «روشنفکران» چیز حقّی را بفهمند، اما تلاشم را می کنم تا با جناب فراستی گفتگویی هرچند کوتاه در این باب داشته باشم و احیاناً حاصلش را در این وبلاگ منعکس کنم.

ناشناس سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 17:51

سلام
به نظرم یک مطلب در میان همه ی این هیاهوها گم شد و آن این بود که فیلم ماجرای نیمروز اصلا فیلم خوبی نیست و لیاقت این همه توجه را نداشت. من فیلم را دیدم و به نظرم این فیلم سینما نیست. جناب فراستی در برنامه هفت به درستی آن را نقد کردند اما در ادامه طوری به نظر رسید که انگار طرفدار آن هستند.

سید جواد:
سلام.
نظر بنده هم درباره ای فیلم مثل شماست اما از قضا درباره سخنان مسعود فراستی برعکس شما فکر می کنم. به نظرم ابتدا طوری حرف زدند که گویی فیلم را پسندیده اند و سپس طوری آن را نقد کردند که انگار اصلاً نپسندیده اند و البته در ادامه اشاره کردند که فیلم مهمی است و این تا حدّی مسأله را حل کرد.

......... سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 16:24

پرویز پرستویی در پی حواشی پیش آمده برای فیلم «گشت ۲» و صحبت‌های حمید فرخ نژاد متنی انتقادی از مسعود فراستی و بهروز افخمی منتشر کرده است که این متن در ادامه آمده است:

از ماست که بر ماست
حمیدفرخ نژاد عزیز،انتقادت را درمورد،مسعودفراستی خواندم.
بماندکه ازچندسال پیش به شکل های مختلف درموردمسعودفراستی،در دنیای مجازی،مصاحبه ها،وحتی در رسانه حرف زدم.ولی دریغ از اینکه کسی حمایت کرده باشد،چه اهالی تاثیرگذاروصاحب نام سینماوچه مسئولین.
بنابراین الان خیلی تعجب نمی کنم که تصمیم گیری در خصوص این سینمای مظلوم،به مجلس کشیده شود،ووقت و انرژی و سرمایه عزیزانی چون شما ودیگرهمکاران به هدر رود.
درصورتی که مسعود فراستی خود جزو کسانی است که باید پرونده گذشته وحالش مورد بررسی قرار گیرد.
امیدوارم به منتقدین شریف وتاثیر گذار بر نخورد،ولی مسعود فراستی صرف چندتا کتاب خواندن و تدریس و فیلم های خارجی دیدن،صلاحیت نقدکردن آثار سینمایی را ندارد ،آنهم در رسانه ملی.
بهروز افخمی هم که بماند،مغازه دو نبش خوبی برای خود بازکرده.
بارها با بودجه بیت المال به منافع خوبی رسیده،بدون اینکه نقشی در تاثیرگذاری سینما داشته باشد.
نمونه اش،میرزا کوچک خان،استاد ناصرتقوایی،که بعد از کنار زدنش به ایشان رسید،فیلم سینمایی جهان پهلوان تختی،که بعد از زنده یاد علی حاتمی باز به ایشان رسید،چهارسال نماینده مجلس شدن بی فایده ونهایتا،ساخت فیلم سینمایی فرزند صبح که با بودجه کلان که اصلا دیده نشد.ولی از درآمد هنگفتش بهروز افخمی بی نصیب نماند.
وبعد از در آمد بودجه فیلم ذکر شده ،به کانادا رفت و فیلم سینمایی ساخت و باز دیده نشد.
واکنون هم به گفته خودش قراراست پروژه به قول خودش سنگین فاجعه شهدای پلاسکو را راه بیاندازد.
عجب لقمه چربی!
حال با این اوصاف چطور رسانه ملی یک برنامه سینمایی را بعهده ایشان گذاشته ومسعود فراستی مثلا منتقد معلوم الحال قرار است ناجی سینما باشد.
آنهم آنقدر پروبال گرفته که به خودش اجازه میدهد با قضاوت های نابجا وباالفاظ رکیک و هتاکی به هنرمندان به نقد سینما و دست اندر کارانش بپردازد و بهروز افخمی هم در کنارش لبخند بزند.
متاسفانه این دوتن سراپا عقده ای وکینه توز،باحمایت مسئولین رسانه ملی خر خود را سوار شده ومیتازند،ولی نمیدانند که حتی مردم عزیزغیر سینمایی هم اینها را منفور میخوانند.
بازهم امیدوارم مسئولینی که دغدغه فرهنگ دارند تجدید نظری در خصوص این برنامه سینمایی کرده واز افراد لایق در این برنامه استفاده نمایند.

مسعود سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 13:13

اقای فراستی قصدش فقط دم تکون دادن بوده ... وگرنه یک ادمی که سر کلاسای نقدش بودم، و تمام تفکرات چپ و مارکسیستیه، هیچ طوری و با هیچ لحنی نمی تونه دغدغه اش، کلاه گیس و این حرفا باشه. شما هم سعی نکن با استدلالای مسخره سعی کنی حرف ایشون رو چند لایه نشون بدی ... نتیجه صحبت ایشون در مورد کاناپه خیلی واضح خواهد بود: توقیف فیلم ... هرچند که نظر ایشون برای هیچ گروه از ادما حجت نیست اما میشه از حرفاش در راستلی امیال پلید بهره برداری کرد ...

سید جواد:
از آنچه درباره کلاس های ایشان فرمودی و استنتاجی که از حرفهای ایشان در مجلس و عرایض بنده کردی، فهمیدم که اصلاً انسان با توجهی و با تأمّلی نیستی و با عجله تنها آنچه خود می خواهی را از پدیده ها برداشت می کنی، نه آنچه واقعاً هستند. این طرز دید حتی ماقبل سطحی نگری است و بنده با چنین سطحی از تفکر هیچ صحبتی ندارم و قطعاً چنین شخصی را لایق ارائه استدلال نمی دانم. بنابراین شما راحت باش و هر آنچه فکر تنگت می خواهد بگو. از این پس کاری به کارت نخواهیم داشت و فقط به احترام حضورت، حرفهایت را منتشر خواهم ساخت.

خورشیدی سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 11:20

سلام آقا سید
به عنوان یک برادر کوچکتر،عاجزانه از شما تقاضا دارم به عنوان یک مصاحبه کوتاه،فقط 5 سوال جهت رفع این به اصطلاح اتهامات علیه استاد بپرسید تا سو تفاهمات برطرف بشه.برادرانه تقاضا میکنم.از شما برادرانه و عاجزانه خواهش میکنم سید عزیز.متافسانه در فضای مجازی و بین دوستان حرفهایی زده میشه و بنده هم متقابلا عین سخنان شما در وبلاگ را به این دوستان ارائه میدهم.

سید جواد:
سلام.
معمولاً جناب فراستی در چنین فضاهایی تن به مصاحبه و توضیحات اضافی نمی شوند، اما چشم بنده تلاش خود را می کنم. ضمناً خودتان دارید می فرمایید «تهمت». دروغ بودن تهمت هم که عیان است. ناراحت نشوید. این نخستین بار نیست که ترسوها از آب گل آلود تقاضای ماهی می کنند. حرف حق با جوّ سازی و شلوغ کاری از بین نمی رود.

مسعود سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 09:27

باورم نمیشه. امیدوار بودم این سخنان از سوی آقای فراستی تکذیب بشه. متاسفانه این میزان از چاپلوسی رو از سوی منتقد محبوبم نمیتونم تحمل کنم و با تمام احترامی که برای ایشان قائل هستم، از این به بعد دیگر نقدی از ایشان نمیخوانم و برنامه شان را هم تماشا نمیکنم. افسوس که خود را ارزان فروختند.

سید جواد:
باورم نمیشه که شما و برخی دوستان دیگر به همین راحتی مغلوب جوّ به پا شده علیه فراستی شده باشید. اگر یک بار بدون هیچ پیش زمینه و به دور از هرگونه حاشیه جملات ایشان را بخوانید، خواهید دید که مثل همیشه شجاعانه نظر خود را گفته است. همین.

محمد سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 08:57

با تمام احترام برای استاد اما به نظرم این که فیلمی اکران نشه خیلی بده گشت دو رو دیدم و فیلم فاجعه باریه اما این که اکران نشه به نظرم کار درستی نیست

ناشناس سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 03:11

سلام
به نظرم حرف های جناب فراستی در مورد این چند فیلم کاملا صحیح و واکنش فرخ نژاد و ربط دادن آن به پول کاملا مزخرف است.
اما از طرف دیگر، فکر نمی کنم که وظیفه ی منتقد توضیح برای آدم های سیاسی باشد. منتقد می نویسد و خوبی یا بدی یک اثر سینمایی را آشکار می کند نه این که جلوی اکران یک اثر را بگیرد.
سیدجان آیا جناب فراستی این گفته هایی را که از ایشان نقل شده است تایید می کنند؟

سید جواد:
سلام.
بنده ذیل کامنت یکی از عزیزان توضیح دادم که ایشان خودشان به مجلس نرفتند بلکه به عنوان یکی از تندترین منتقدان جشنواره- در کنار بهروز افخمی- که انتقادهایش را روی آنتن زنده عیان کرده است، به مجلس دعوت شدند. در کمیسیون نیز از ایشان نظر خواسته شده و ایشان نظرشان را اعلام کرده اند. هیچ جای سخن شان هم این نبوده است که باید جلوی اکران این فیلم ها گرفته شود. ایشان فقط مختصات و ویژگی های این آثار را از دید خودشان بیان کرده اند. حال اینکه مجلس چه تصمیمی خواهد گرفت دیگر مسؤولیتش با شخص فراستی نیست. ضمن اینکه به دو نکته توجه داشته باشید. اول آنکه جلسات این کمیسیون هنوز تمام نشده و هنوز سخنی قطعی درباره عدم اکران این فیلم ها مطرح نشده است. دوم اینکه پیش از این نیز جناب فراستی همین حرفها و کلمات؛ از جمله "مستهجن"، را درباره فیلمهایی دیگر؛ مثل فیلم چهار انگشتی همین جناب سهیلی، استفاده کرده اند و این فیلمها اکران نیز شده اند.
ضمناً اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس آدم های سیاسی صرف نیستند و از مسؤولین فرهنگی کشور نیز به شمار می روند. حال منتقدی که به مسؤولین انتقاد دارد، چرا نباید با آنها رو در رو شود؟

علی سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 01:47

زشته آقا..شما منتقدی درست..حق داری بگی فیلم گشت ارشاد زباله است..حق داری به تندترین لحن ممکن فیلم رو بزنی..ولی اینکه پاشی بری مجلس و بگی این فیلم مستهجن و زمینه توقیفش رو فراهم کنی، کجای فرهنگ نقده؟ ندیده میگم گشت ارشاد فیلم قابل دفاعی نیست..ولی هیچوقت نباید به خودمون اجازه بدیم زمینه اکران نشدن فیلمی رو فراهم کنیم..این اقدام آقای فراستی و ایفای نقش سانسورچی به شدت کار زشتیه..

سید جواد:
اولاً ایشان پا نشدند بروند مجلس. آنها به عنوان منتقدِ جشنواره از ایشان دعوت کردند.
ثانیاً ایشان به دلیل اینکه سخنان سازمان سینمایی را- مبنی بر اینکه امسال سینمای پر امید و پاکی داشته ایم- افشا کنند،نظرشان را درباره فیلم گفتند. اینکه اعضای کمیسیون بر مبنای نظر ایشان چه تصمیمی می گیرند دیگر ربطی به نظر دهنده ندارد.

kmv سه‌شنبه 3 اسفند 1395 ساعت 00:15

یعنی استاد واقعا در سینما مسدله حجاب دارند؟

سید جواد:
حرف شون چیز دیگه ای. میگن وقتی سانسور بیداد کنه، فیلمساز به میل سانسورچی ها رفتار نمیکنه و قضیه از جای دیگه ای سر باز می کنه که در قاموس سانسورچی ها بدتر از حالت اوله. این مسأله فارغ از اینه که نظر شخصی جناب فراستی درباره حجاب در سینما چیه.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد