مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

تعطیلی موقت "نقد داستان"

کلاس "نقد داستان"

تا اطلاع ثانوی

تعطیل می‌باشد!

نظرات 8 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 7 مهر 1395 ساعت 17:19

با سلام
من لیست کتابهای نقد شده رو دیدم
ولی چیزی از نویسنده های بزرگ ژاپنی مانند یاسوناری کاواباتا، یوکیو میشیما
کوبو آبه یا کنزابورو اوئه ندیدم میخواستم بدونم نظر آقای فراستی درباره این رماننویسان بنام چیه و چرا تا حالا کتابی از اینها نقد شده؟

حسین پارسایی جمعه 2 مهر 1395 ساعت 19:26

سلام.
در پاسخ به دوست عزیز_پارسا_:
اطلاعی از مقایسه ی روانی و چشمه باکره ندارم,
ولی با این بخش از نظرتون که 2.5 ستاره برای این فیلم, زیاد است موافقم;

پارسا جمعه 2 مهر 1395 ساعت 15:11

سلام
نمره ی آقای فراستی به فیلم "چشمه باکره" برای من خیلی عجیب است!
از نظر من یکی از بدترین کارهای برگمان است. سراسر فیلم پر است از نمادها و حرکات نمادین و نامفهوم برای تماشاگر عام. همینطور نحوه ی پرداخت و اجرا هم تصنعی است؛ به قول خود آقای فراستی، فیلم گنده تر از دهانش حرف میزند!
در سال 1960 منتقدین به خاطر زدن فیلم " روانی" و کوچک شمردن اش، "چشمه باکره" رو بزرگ کردند و به دلیل شباهت های این دو فیلم در موضوع (که به نظر من شباهتشان بسیار کلی است) این دو فیلم رو با هم مقایسه کردند و "چشمه باکره" رو فیلم بهتری دانستند؛ که به نظر من این قضیه نزدیک به شوخی ست. "روانی" بسیار فیلم بهتری ست.

علی-ر جمعه 2 مهر 1395 ساعت 13:25

اتفاقا فکر کنم به قیمت هم خریدند.چشمه های باکره و یا بهار باکره ها یکی از مورد قبولترین آثار برگمان برای من هستش.خیلی وقته که میخوام دوباره ببینمش!

حسین پارسایی پنج‌شنبه 1 مهر 1395 ساعت 18:57

2.5 ستاره زیاده واسه این فیلم..
جناب فراستی ,گرون خریدن..!

علیرضا درویش پنج‌شنبه 1 مهر 1395 ساعت 16:59

علیرضا جان.
نظرشون مثبته (2.5 ستاره)

علیرضا پنج‌شنبه 1 مهر 1395 ساعت 12:01

سلام.نظر آقای فراستی درمورد چشمه باکره برگمان چیست؟(فقط در یکی از مصاحبه ایشون گفتند برگمان یک داستان خشن و تلخ را بدون صحنه ای زننده پیش میبرد اما نظر کلی شان را نگفتند)

سید جواد:
سلام.
من هم نظری مشروح از ایشان خاطرم نیست.

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 1 مهر 1395 ساعت 09:33

چرا؟

سید جواد:
تعطیلی موقف این کلاس مهم، توقفی کوچک برای شروعی شایسته‌تر و پر انرژی‌تر است. ان شاء الله به زودی قرار است در شکل و شمایلی جدید مجدداً راه اندازی شود. این توقف هم برای مهیا کردن شرایط و ملزومات فصل دوم کلاس است.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد