مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

بار دیگر "لذت نقد"

کتاب "لذت نقد" مسعود فراستی

که چند ماه پیش توسط نشر ساقی تجدید چاپ شده بود،

از امروز با قیمت 30,000 تومان روانه‌ی بازار خواهد شد.


http://s7.picofile.com/file/8246866626/251.jpg

جهت مشاهده‌ی مشخصات و توضیحات مشروح درباره‌ی این کتاب،

بر روی تصویر بالا کلیلک کنید.

نظرات 8 + ارسال نظر
سینا شنبه 25 اردیبهشت 1395 ساعت 22:19

سلام و درود برشما, میخواستم نظر استاد رو درباره ی فیلم transcendence بدونم یا حداقل نمره شون به این فیلم, ممنون

سپهر پنج‌شنبه 2 اردیبهشت 1395 ساعت 19:24

سلام سید جواد یوسف بیک عزیز ...

نظر استاد نسبت به "شب های کابیریا" و "زندگی شیرین" فلینی همچنان مثبت است؟ (نمره ی 2.5 و 2)

سید جواد:
سلام، رفیق.
چیزی مبنی بر تغییر نظر از ایشان نشنیده‌ام.

پارسا یکشنبه 29 فروردین 1395 ساعت 17:53

سلام
کتاب آقای فراستی درباره‌ی سینمای "فلینی" دوباره چاپ خواهد شد؟
یک سوال دیگه‌ هم این‌که، درمورد چاپ جدید کتاب "کوروساوا"، با کمی ورق زدن و بررسی فهرست به نظرم تفاوت چندانی با کتاب قبلی ،که درباره "کوروساوا" منتشر کرده بودند، نکرده است و تنها تعدادی تصویر (البته نه چندان با کیفیت) اضافه شده و البته چند مقاله. متاسفانه (به دلیل عدم دسترسی) وقت نشد مقایسه دقیق‌تری انجام بدهم؛ ولی می‌خواستم از شما بپرسم که میزان تغییرات و اهمیت‌شان تا چه حد است؟
و آخر هم اینکه درباره وضعیت تهیه مجموعه‌ی "درس‌های سینما" از آقای فراستی سوال کردید؟
با تشکر و احترام

سید جواد:
سلام.
جناب فراستی درصدد تجدید چاپ کتاب فلینی هستند، اما اینکه این اتفاق چه زمانی رخ خواهد داد، هنوز معلوم نیست.

چاپ جدید کتاب کوروساوا تغییرات بسیاری نسبت به نسخه‌ی قبلی کرده است. تغییراتی که فقط حجم کتاب را بیش از سه برابر نسخه‌ی پیشین کرده است. مقاله‌های اضافه شده مفصل و قابل توجه هستند و تعدادشان نیز کم نیست. به علاوه نقدهای جناب فراستی به ده فیلم کوروساوا- که پیاده سازی و ویرایش شده‌ی بحث های سینما کلاسیک تلویزیون است- نیز از جمله مواردی است که به این کتاب افزوده شده است. بخش جدید دیگر استوری برد ها و نقاشی های خودِ کوروساوا است که به صورت رنگی چاپ شده است.

پیش از این نیز بارها درباره‌ی خرید "درس های سینما" از سوی کاربران سؤالاتی مطرح شده و بنده توضیح داده‌ام که بحث فروش مربوط به تلویزیون است و خودِ جناب فراستی نیز یک تک نسخه هم از آن برنامه در اختیار ندارند.

فرید شنبه 28 فروردین 1395 ساعت 23:36

بنده ساکن همدان هستم و تاحالا حتی یک نسخه از کتاب های فراستی را هم گیر نیاوردم.امکان قرار دادن کتاب های ایشان در برنامه های کتابخوان مثل طاقچه وجود ندارد؟هم قیمت کناب ها پایین میاید و ما توان خرید پیدا میکنیم و هم دسترسی به انها امکانپذیر میشود!

سید جواد:
این امر به ناشرین کتاب‌ها مربوط می‌شود و ما کاره‌ای نیستیم.
اما برای تهیه‌ی کتاب‌ها می‌توانید از طریق خرید اینترنتی اقدام فرمایید و برای این کار هم می‌توانید به وب سایت ناشرین مراجعه نمایید و هم فروشگاه اینترنتی شهر کتاب یا از این دست فروشگاه‌های اینترنتی مثل "آدینه بوک"، "آی کتاب" و . . . به علاوه با تماس تلفنی با "بانک کتاب" نیز می‌توانید اقدام به سفارش کتاب‌ها فرمایید.
از همه‌ی اینها گذشته اگر فرصت و تمایل داشته باشید، می‌توانید در ایام نمایشگاه کتاب- که حدود 15 روز دیگر آغاز می‌شود- به تهران تشریف بیاورید و هر کتابی را که تمایل دارید خریداری نمایید.

شهریار جمعه 27 فروردین 1395 ساعت 00:36

چاپ اول این کتاب پر از اشکالات چاپی بود و کیفیت عکس پوستر های چاپ شده در آن نیز افتضاح بود. استاد فرموده بودند که ممکن است یادداشتهای دیگری را نیز به کتاب بیفزایند، اما حالا که شما فرمودید فقط «تجدید چاپ» شده، بسیار مایوس شدیم. پس این تجدید چاپ حقیقتا به چه کار می آید؟ چرا کمیت اولویت کار قرار داده شده است؟ اگر مقصر همه اینها واقعا فقط ناشر است، چرا استاد به همکاری با آنها ادامه می دهد؟

سید جواد:
کمیت اولویت نشده است. این کتاب هم مثل تمام کتابهایی که خواهان بسیار دارد، بعد از اتمام نسخ چاپ شده اش، سعی در بازنشر آن شده است. جناب فراستی هم با یک تیم مشغول جمع آوری مطالب جدید و ویرایش آنها برای چاپ های بعدی هستند، اما تا پیش از به ثمر رسیدن این کار گروهی، چرا نباید نسخه پیشین کتاب فعلاً در اختیار مخاطب باشد؟

امیر چهارشنبه 25 فروردین 1395 ساعت 23:10

سلام کتاب دیالکتیک نقد هم به زودی تجدید چاپ خواهد شد؟ بنده قصد تهیه آن را دارم اما گویا چاپ پیشین آن به پایان رسیده است.

سید جواد:
سلام.
فعلاً برنامه‌ای برای این کار نیست، ولی در آینده شاید.

میلاد سعادتی سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 23:17

سلام اقا سید جواد
این کتاب با چاپ قدیمیش متفاوته, یعنی مطلب جدیدى اضافه شده؟

سید جواد:
سلام.
خیر. فقط تجدید چاپ شده.

حسین پارسایی سه‌شنبه 24 فروردین 1395 ساعت 16:55

سلام..
جناب فراستی در جشنواره "سما" ,,پیرامونِ جایگاه نقد سینمایی و رابطه ی شهید آوینی با نقد و مستندسازی مطالبی رو بیان کردن..(23 فروردین)

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد