مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

مسعود فراستی:

شب و موسیقی، سیگار و چای برای نوشتن بهترین اند. نوشتن بهترین کار عالم است و موسیقی شنیدن و سیگار.

در حمایت از فراست مسعودی : تنهایت نمیگذاریم بزرگمرد!

اشاره: این مطلب طنز به نقل از سایت سینمای ما منتشر می شود.



بیانیه جمعی راجر ایبرت، دیوید بوردول، دیوید تامسن، جاناتان رزنبام و ... در حمایت از فراست مسعودی:
 تنهایت نمی‌گذاریم بزرگمردا!
ماها ضمن اعلام حمایت همه‌جانبه‌مان از منتقد باشعور، آگاه و متعهد و باسواد، آقای فراست مسعودی، و محکوم ساختن همه‌ی منتقدان بی‌کارکرد، در راستای افشاگری‌‌های ایشان، مراتب انزجار خود از فیلم‌های زیر را که عده‌ای آدم ناآگاه و نامتعهد و نافراستی بی‌کارکرد سعی کرده‌اند گنده‌شان کنند اعلام می‌داریم: اول از همه فیلم منحط بی‌کاربرد و مغرضانه‌ی "جدایی نادر از سیمین" را محکوم می‌کنیم چون کارگردانش حق نداشته با همان دو سه فیلم اولش خودش را به عنوان یکی از فیلم‌سازان برتر تاریخ سینمای ایران مطرح کند و حالا بعد از فقط پنج فیلم به فیلم‌سازی جهانی تبدیل شود. همین نشان می‌دهد که این آدم چه‌قدر دچار ضعف در تکنیک و فرم است و آدم بی‌کارکرد و مستهجنی است.

1. فیلم منحط و بی‌کارکرد "سکوت بره‌ها" به خاطر منحط و بی‌کارکرد بودن و ترویج قتل‌های زنجیره‌ای وانحراف‌های خطرناک و خیلی ضایع، آن هم با نهایت منحط و بی‌کارکرد بودن خفن.

 2. فیلم بدآموزانندانه‌ی "هفت سامورایی" به خاطر تکنیک ضعیف و تاکتیک نحیف و ترویج فرهنگ راهزنی و غارت روستاییان بی‌دفاع که هیچ غذایی جز برنج و هیچ وسیله‌ی دفاعی جز برنج و هیچ پناهگاهی جز برنج و البته فراست مسعودی ندارند.

 3. فیلم منحط و بی‌کاربرد و بی‌کارکن "کارلوس" به خاطر ترویج تروریسم، آن هم همراه با اعمال بی ناموسی و غیراخلاقی و ابتذال در فرم که تازه به طور ناقص هم پر شده و فاقد کد پستی است.

 4. فیلم بیمارگون و ضعیف "روانی" با تکنیک و فرم و عنوان و صدابرداری مبتذل به خاطر ترویج چاقوکشی برای ناموس مردم زیر دوش و به خاک نسپردن جنازه‌ی خانم والده که علاوه بر آن که بی‌کارکرد است تازه جنازه‌هه خیلی هم بد بازی کرده و درست است که به خاطر نداشتن پوست نمی‌‌توانسته زیرپوستی بازی کند ولی زیراستخوانی که می‌توانست.

 5. فیلم کثیف و چرکین "نبرد الجزیره" به خاطر تشویق دولت‌ها به استعمار ملت‌های ضعیف‌تر و این که فیلم کار نمی‌کند و حتی نمی‌تواند برود تا سر کوچه یک نان بربری خشخاشی واسه آدم بگیرد.

 6. فیلم مبتذل و مستهجن منطقه‌ی جنگی تیم راث ملعون به خاطر ترویج دست‌درازی به ناموس فرزندان بی‌کارکرد مبتذل ضعیف.

 7. فیلم استعماری غلاف تمام فلزی به خاطر تشویق مردم به حمله به ویتنام.

 8. فیلم آشکارا بداندیشانه‌ی" 127 ساعت" به خاطر تشویق کوه‌ها و صخره‌های خطرناک به اذیت کردن مردم و ترویج بریدن دست و دیگر کارهای خفن ناجور آن هم با تکنیک مبتذل و ضعیف در بریدن دست.

 9. فیلم خطرناک "روز استقلال" به خاطر تشویق موجودات بیگانه‌ی فضایی به حمله به زمین. و البته به خاطر مبتذل و ضعیف بودن و ترویج

10. فیلم آرواره‌ها به خاطر ترویج کوسه‌ها به کشتن انسان‌ها و ترویج ضعف منحط تکنیک و بی‌کارکرد بودن دندان چهارم ردیف بالایی کوسه که معلوم نیست حکمت حضورش در فیلم چه بوده.

 11. فیلم "گردباد" به خاطر تشویق هوا به بدقلقی و ترویج مرگ‌های مخوف جمعی.

 12. فیلم زننده‌ی "با گرگ‌ها می‌رقصد" به خاطر ترویج فرهنگ کشتار سرخ‌پوستان و نیز ترویج فرهنگ مبتذل حرکات موزون با گرگ‌ها.

 نتیجه گیری: کلاً ماها تنها فیلمی که محکومش نمی‌کنیم چون هیچ چیز بدی را ترویج نمی‌دهد، فیلم عروسی همکار خوب‌مان راجر است که در تالار عروسی "مخملک" برگزار شد و از اول تا آخرش همه‌ی آقایون دارند به هم هدیه می‌دهند و می‌خورند و حرف‌های خوب خوب می‌زنند و عشق و محبت نثار هم می‌کنند و تکنیک‌اش هم خیلی فرم قوی‌ دارد.

سید محسن باقری (مدیر سابق وبلاگ):.من خودم به هیچ وجه این مطلب طنز رو دوست نداشتم ولی خوب یک نقد طنز به استاد شده و من هم گذاشتم .

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد